دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی جباری

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: زینب کبری(س) نشان دادند که زن در حاشیه‌ تاریخ قرار ندارد، بلکه زن در متن حوادث مهم تاریخی در تمام دوران قرار دارد و امروز باید ما درس ولایتمداری را از مکتب حضرت زینب(س) بیاموزیم که تا آخرین لحظات زندگی تابع ولایت بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی جباری استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی در مراسم سوگواری رحلت حضرت زینب(س) که شب گذشته در مسجد حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زینب(س) بزرگ بانوی جهان اسلام، بیدارگر و پیام رسان عاشورا است و عفت و پاکدامنی و تربیت علوی از حضرت، فردی با خصوصیات و صفات برجسته ساخته بود که به عقیله بنی هاشم مشهور شدند.

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: حضرت زینب(س) شاگرد مکتب حضرت زهرا (س) و امام علی(ع) بودند و به جایی می‌رسند که می‌شوند زینت امیرالمؤمنین(ع) و این اوج عظمت و جایگاه معنوی و علمی حضرت را می‌رساند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت تاثیرگذاری اجتماعی حضرت زینب(س)، خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) در واقعه کربلا، دوشادوش امام معصوم حضور داشت و پس از شهادت ایشان نیز پیام قیام امام حسین(ع) را به گوش تمام جهانیان ابلاغ کردند.

وی تأکید کرد: زینب کبری(س) نشان دادند که زن در حاشیه‌ تاریخ قرار ندارد، بلکه زن در متن حوادث مهم تاریخی در تمام دوران قرار دارد و امروز باید ما درس ولایتمداری را از مکتب حضرت زینب(س) بیاموزیم که تا آخرین لحظات زندگی تابع ولایت بودند.

حجت الاسلام جباری با بیان حدیثی در مورد جایگاه حضرت زینب(س)، تصریح کرد: امام سجاد(ع) در مورد ایشان می‌فرمایند که «حضرت زینب(س) در طول عمر خود تهجد و نماز شبش را ترک نکرد و در شامگاه عاشورا هم نماز شب را بجای آورد و امام حسین(ع) از ایشان درخواست که ایشان را دعا کنند».

وی شناخت رسالت سیاسی، پشتیبانی از مبارزه شهیدان، تلاش اجتماعی همراه با عفاف و پاکدامنی و شهید پروری و تربیت نسلی شهادت طلب را از مهم‌ترین پیام‌های عاشورا دانست و گفت: حضرت زینب(س) به عنوان خواهر، مادر، عمه و فرزند شهید است و امروز باید مادران جامعه اسلامی اینگونه شهید پرور باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha