یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کریمی جهرمی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: تعامل علمی با همه کشورهای دنیا و استفاده طرفینی از تجارب، راه پیشرفت را هموار و سریع‌تر می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله کریمی جهرمی از اساتید حوزه علمیه قم در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: گزارش شما نسبت به اقدامات این دانشگاه بزرگ و مفید، موجب خرسندی است. اهدافی که پیش روی دارید بسیار مقدّس است و باید با اعتقاد و باور محکم و استقامت زیاد، به سمت آن اهداف پیش بروید.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصاد و اشتغال جوانان در کشور افزود: شرایط بد اقتصادی کشور موجب تضییع نیروهای انسانی و ایجاد یاس و نومیدی می‌شود؛ نقش دانشگاه شما در تربیت جوانانی پر نشاط و فعّال در حوزه‌های اقتصادی و در نتیجه بهبود وضعیت معیشت و اشتغال عمومی کشور، بسیار سازنده و مهم است. همگان باید با عزم و همّت، این نومیدی را از جامعه دور کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه (فوق کلّ ذی علم علیم) بیان داشت: شخص مسلمان هیچ‌گاه به آن چیزی که دارد بسنده نمی‌کند و روز به روز بر علم و پیشرفتِ بیشتر می‌اندیشد. اینکه پیامبر مکرم اسلام صلّی الله علیه وآله فرمودند: "اطلبوا العلم ولو بالصین" منظورشان فقط علوم دینی نمی‌باشد، بلکه منظور هر علمی است که موجب آرامش و پیشرفت بشر شود.

آیت الله کریمی جهرمی، ارتباط با مراکز علمی فنّی داخل و خارج کشور را از ضروریات این دانشگاه دانست و گفت: تعامل علمی با همه کشورهای دنیا و استفاده طرفینی از تجارب، راه پیشرفت را هموار و سریع‌تر می‌سازد.

استاد حوزه علمیه قم ضمن اشاره به اهمیت اخلاق در جامعه افزود: باید در کنار پیشرفت فنّی و حرفه‌ای دانشجویان عزیز، نسبت به جنبه‌های اخلاقی نیز اهتمام ویژه داشت.اگر جوانانی تربیت شوند که مردم هم از ابتکارات و اختراعات آنها بهره‌مند شوند و هم از اخلاق و ادب و انسانیت آنها لذّت ببرند، مایه افتخار است و خداوند هم به وجود چنین جوانانی مباهات می‌کند.

در ابتدای این دیدار، دکتر خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، گزارشی از فعالیت‌ها و نیز برنامه‌های آینده این نهاد علمی ارایه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمدی علی IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    چه حرف بجا و درستی