دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ گردهمایی ائمه جماعات مساجد شهرستان کاشان

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه امام جماعت باید مظهر اتحاد باشد و قلوب مؤمنین را با هم منسجم کند، گفت: کسانی که برای نماز جماعت حاضر شده‌اند، امام جماعت واسطه هست که با خدا صحبت کنند و اگر حضور قلب نداشته باشد، به مامومین ظلم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در چهارمین گردهمایی ائمه جماعت مساجد کاشان، که با عنوان "امام جماعت تراز" با حضور معاون حوزه علمیه کاشان و مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی در مسجد آقا بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امام جماعت، ابتدا امام نماز مردم است، چرا که اگر امام جماعت برای حضور قلب تلاش نکند، به منزله امام جائر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه امام جماعت باید مظهر اتحاد باشد و قلوب مومنین را با هم منسجم کند، تصریح کرد: کسانی که برای نماز جماعت حاضر شده‌اند، امام جماعت واسطه است که با خدا صحبت کنند و لذا اگر حضور قلب نداشته باشد، به مامومین ظلم نموده است.

وی به سخنان کلیدی مقام معظم رهبری در جشن تکلیف به دختر خانم‌ها مبنی بر اینکه موقعی که نماز می‌خوانید متوجه باشید یک نفر دارد به حرف‌های شما گوش می‌کند، اشاره کرد و گفت: امام جماعت باید خدا را مخاطب خود بداند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه ایمان در مساجد و نمازجمعه‌ها تقویت می‌شود، یادآور شد: امام جماعت و امام جمعه یکی از وظایفشان این است که کاری کنند مردم هنگام خروج از مسجد ایمانشان افزوده شود.

امام جمعه کاشان، با اشاره به تفسیر قرآن حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار کرد: قرآن می‌فرماید، وقتی به مسجد می‌روید زینت‌های خود را که فرزندان شما می‌باشند را جهت تقویت و تربیت ایمانی به مسجد ببرید.

وی امامِ جماعت را تقویت کننده تقوای مردم دانست و گفت: در بحث عدالت امام جماعت، حضرت امام خمینی(ره) در تحریرالوسیله می‌فرمایند، امام جماعت باید ملکه تقوا را داشته باشد و بر گناه صغیره هم اصرار نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha