جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
ستاد

حوزه/ اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید دانش آموزان را به مسجد وصل کرده و پیوند بین مدرسه و مسجد را برقرار کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان گیلان با حضور حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، مدیر کل آموزش و پرورش استان، ائمه جمعه شهرستانهای گیلان، رؤسای ادارات آموزش و پرورش، معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان قرآن، عترت و نماز درسالن اجتماعات بانک ملی رشت برگزار شد.

حجت الاسلام نیکزاد در این نشست ضمن تشکر از مدیر کل و معاون پرورشی استان به جهت برگزاری این نشست، اظهار کرد: سابقه همکاری آموزش و پرورش با حوزه علمیه فقط به دوران انقلاب بر نمی‌گردد و در گذشته نیز این همکاری وجود داشته است.

وی در ادامه با اشاره به مخالفت دشمن با همکاری دو نهاد علمی و تربیتی  از گذشته تا الان، افزود: حوزه علمیه و روحانیت هرگز از فضای آموزش عمومی به دور نبوده و با ورود روحانیت به آموزش و پرورش کشور و هویت بخشی دینی و ملی دست دشمن را کوتاه میکند.

دبیر ستاد کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری دو نهاد از اواخر دهه ۷۰ شکل گرفت و به مراتب به روز رسانی شد تا اینکه از سال ۹۸  این تفاهم نامه تبدیل به برنامه‌ریزی ۵ ساله شد که هم اکنون با  حدود ۴۰ طرح دارای برش های استانی است و در این میان ۷۴۰ کمیته همکاری وجود دارد و در همه مناطق کمیته همکاری‌ها تشکیل شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یکی از طرح‌های برنامه پنج ساله یعنی توسعه  طرح تربیتی امین افزود:ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی هستند. بهترین طلبه را برای حوزه علمیه در آموزش و پرورش باید ورود داد و ما در این طرح برای این افراد به میزان ۲۱۰ ساعت آموزشی پیرامون مباحث: روانشناسی، آسیب شناسی اجتماعی و آشنایی با آیین نامه آموزش و پرورش در نظر گرفتیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید دانش آموزان را به مسجد وصل کرده و پیوند بین مدرسه و مسجد را برقرار کنیم.

 مشاور وزیر در ادامه با بیان اهداف برگزاری این نشست گفت: تشریح برنامه‌ها، اهمیت بحث گردهمایی‌ها، شناخت آسیب ها و رفع آن در بخش ستادی و صف و اولویت بخشی به همکاری بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه از مهم ترین اهداف نشست های استانی است.

 در پایان این جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث مطرح شده صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha