جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
زکات

حوزه/ مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره)کشور از ثبت بیش از ۲هزار میلیارد تومان وجوهات مردمی ۱۱ماهه امسال در شورای زکات کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام محمد طه مهری، مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور،امروز در جشنواره زکات استان لرستان که در سالن همایش جهاد کشاورزی استان برگزار شد،با اشاره به برکات زکات در حوزه های مختلف برای جامعه، گفت: زکات بسیار مورد تاکید اهل بیت (ع) بوده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره های زکات در استان ها در راستای جمع آوری وجوهات زکات می تواند موثر باشد، افزود: لرستان بیست و پنجمین استان در کشور است که جشنواره زکات را برگزار نموده است.

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه باید در خصوص ترویج جایگاه و فرهنگ زکات در جامعه تلاش کنیم، اظهار داشت: جایگاه و اهمیت زکات در جامعه آن گونه که باید باشد هنوز مورد تبلیغ و ترویج قرار نگرفته و برای تحقق این مهم باید از همه ظرفیت های تبلیغی استفاده کنیم.

مهری با اشاره به اینکه فراهم سازی همایش های سالانه زکات در راستای توسعه و ترویج فرهنگ زکات از تاکیدات مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: رهنمودهای معظم له ما را بر آن داشت که در استان ها جریان سازی فریضه زکات را دنبال کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه پرداخت زکات در جامه موجب کاهش فقر خواهد شد، گفت: در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان وجوهات مردمی در دبیرخانه شورای زکات کشور به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha