یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اختتامیه دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی

حوزه/ مدیر مجتمع دینی عرفانی اهل سنت آق قلا با تاکید بر این که رهبر انقلاب بر وحدت و همدلی در بین امت تاکید دارند، گفت: قرآن کریم تفرقه و اختلاف را در ردیف عذاب های آسمانی اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آخوند عبدالرزاق رهبر امروز چهارشنبه در اختتامیه دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در گرگان بیان کرد: از مقام معظم رهبری که واقعا فلسفه و محرک معنوی این گونه کنفرانس‌ها هستند تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه حفظ وحدت در صدر اسلام موجب انسجام و همبستگی مسلمانان شد، گفت: مسلمانان در پرتو این همدلی و هماهنگی بر انبوه دشمنان پیروز شدند و گستره دینی حضرت رسول را به آفاق گسترش دادند.

مدیر مجتمع دینی عرفانی اهل سنت آق‌قلا با استناد به آیاتی از قرآن کریم خطاب به حاضران گفت: قرآن کریم تفرقه و اختلاف را در ردیف عذاب های آسمانی اعلام کرده است.

آخوند رهبر اظهار کرد: قرآن کریم گروه گرایی و پراکندگی را از برنامه های مشرکان دانسته و تحت پوشش توحید درآورده است؛ اصلی در قرآن است و آن پرهیز از پراکندگی و تفرقه است.

وی رعایت و حفظ اتحاد را دارای ارزش بسیار مهمی دانست و افزود: علما و پیامبر(ص) همگان را به حفظ اتحاد دعوت کرده اند و بالعکس گناه تفرقه به قدر زیاد است که به منادیان آن هشدار داده شده است.

مدیر مجتمع دینی عرفانی اهل سنت آق‌قلا خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره تمام اقشار جامعه شیعی و سنی و ترک و بلوچ و قومیت های مختلف را به وحدت کلمه زیر پرچم توحید فرا خواندند و این یکی از رموز پیروزی انقلاب اسلامی شد.

آخوند رهبر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر وحدت و همدلی در بین امت تاکید دارند، تصریح کرد: نقش دین اسلام در ایجاد وحدت و برادری به قدری برای دشمنان گران بود که بیشترین سعی خود را برای نفوذ به این کشورها انجام دادند.

وی با بیان اینکه وحدت اسلامی به این معنا نیست که همه از یک مذهب پیروی کنند و با تاکید بر حفظ ایستادگی در مقابل توطئه های اسرائیل، گفت: مسلمانان باید برای حفظ اسلام و دستاوردهای آن در یک صف باشند زیرا دشمن از تفرقه سوءاستفاده کرده و به آنان آسیب می رسانند.

مدیر مجتمع دینی عرفانی اهل سنت آق‌قلا، وحدت اسلامی را به اتحاد و انسجام برای تحقق آرمان اسلامی معنا کرد و افزود: نقش دین اسلام در برادری و وحدت به قدری برای دشمن مهم بود که برای نفوذ به کشورهای اسلامی تلاش خود را به کار بستند.

آخوند رهبر خاطرنشان کرد: با تکیه بر پرچم توحید و آموزه‌های حضرت محمد(ص) بسیاری از مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود را برطرف کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha