یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ برگزاری نمایشگاه انوار هدایت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان گفت: دبیرخانه دائمی حمایت از موسسات خصوصی فعال در حوزه نشر معارف شیعی در گستره بین الملل از دیگر رویکردها مجمع جهانی اهل بیت(ع) است که آئین نامه آن تنظیم و در فرایند تصویب و ابلاغ قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان، عصر امروز در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه آثار منتخب علوم انسانی اسلامی به ۳۴ زبان زنده دنیا که در سالن همایش های غدیر قم برگزار شد، به رویکردهای جدید مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد و ابراز داشت: در سالیان اخیر رویکردهای مجمع از قالب صفی به سمت رویکردهای ستادی توسعه یافته است.

معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، حرکت به سمت تالیف آثار فاخر اسلامی را از جمله رویکردهای پژوهشی و ۵۲۰ کانون فرهنگی جامعه المصطفی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) دانست و گفت: ۵۱۴ کتاب در دست ترجمه قرار داشت.

وی نشر کتاب در حوزه کودک را از رویکردهای نوین این مجمع توصیف کرد و ابراز داشت: در ترسیم رویکردها آنچه برای ما اهمیت دارد نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در گستره جهانی است و در این میان هیچ چشم داشتی به ذکر نام و عنوان نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان با بیان این که کل آثار تولیدی مجمع در یک فلش کارت تجمیع و به رهبران شیعی جهان هدیه داده شده است بیان کرد: آمادگی داریم با هر موسسه بین المللی که در عرصه بین الملل کار می کند، تا تمام آثار را در اختیارشان قرار دهیم تا با همیاری و همکاری در مسیر نشر معارف اهل بیت علیهم السلام بتوانیم قدم های مستحکم تری برداریم.

وی با اشاره به این که مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام هیچ محدودیتی برای تبادل ظرفیت ها و در اختیار نهادن دستاوردهای خود به دیگران ندارد، اظهار داشت: تغییر رویکرد چاپ کتاب از داخل به خارج از کشور از دیگر رویه های نوین مجمع جهانی است. با توجه به ظرفیت اجتماعی مجمع با علما و اندیشمندان بین المللی آماده چاپ آثار در کشورهای مبدا هستیم،

معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام خاطرنشان ساخت: معارف اسلامی و معارف اهل بیت علیهم السلام همواره مورد استقبال جهانیان بوده، پیروان مذاهب اسلامی نیز هیچ محدودیتی را برای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام ایجاد نمی‌کنند.

وی تقویت ارائه آموزش‌های مدیریت استراتژی برای نخبگان جهانی را از جمله رویکردهای مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام دانست و اذعان داشت: گسترش فضای مجازی و تاسیس اداره کل فضای مجازی و بولتن مسائل شیعیان در عرصه های بین المللی و نوع نگاه به شیعیان و بیانات موافقان و مخالفان در آن تجمیع و ارائه شده است.

این استاد حوزه راه اندازی پرتال علوم اسلامی را از دیگر قالب های فعالیتی توصیف کرد و ابراز داشت: ویکی شیعه با ۲۲ زبان زنده دنیا ارائه دهنده محتوای معارف اهل بیت علیهم السلام به دنیاست که هم اکنون بیش از هزار مدخل به مداخل این بستر افزوده شده است.

وی گزارشی از بازدید ۶۰۰ میلیونی ویکی شیعه از آغاز فعالیتش تا کنون ارائه کرد و ابراز داشت: در برخی از ایام ویکی شیعه بیش از ۵۰۰ هزار بازدید را ثبت نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان راه اندازی وبینارهای تخصصی و مناسبتی به زبان های مختلف را از دیگر قالب های فعالیتی مجمع توصیف کرد و ابراز داشت: در سال ۲۰۰ وبینار بین الملل را در سراسر جهان راه اندازی نماییم.

وی گزارشی از شرکت و مشارکت مجمع در نمایشگاه های مختلف و تقویت موسسات خصوصی و غیر دولتی ارائه کرد و ابراز داشت: دبیرخانه دائمی حمایت از موسسات خصوصی فعال در حوزه نشر معارف شیعی در گستره بین الملل از دیگر رویکردهایی است که آئین نامه آن تنظیم و در فرایند تصویب و ابلاغ قرار دارد. دانشگاه اهل بیت علیهم السلام در این دو سال از ۶ رشته به ۲۱ رشته ارتقاء یافته ۷ میلیت پوششی را به ۲۵ ملیت افزایش داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha