سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
وحیده گرجی

حوزه/ شاعر آیینی استان قم گفت: ما باید با سرایش شعر و اهتمام در این باره، زمینه ساز آشنایی بیشتر نسل جدید با پیامبر اکرم(ص) و سیره و سبک زندگانی نورانی ایشان باشیم.

وحیده گرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث ابراز داشت: شعر سرودن در خصوص هر یک از اهل بیت(ع) به نوعی شعر درباره پیامبر اکرم(ص) است چرا که گوهر وجودی همه حضرات معصومین(ع) به شخص رسول الله (ص) باز می گردد، با این حال باید درباره حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ع) بیش از پیش به خلق آثار ادبی و فرهنگی همت گماشت.

وی افزود: به نظر بنده، فراهم کردن زمینه برگزاری محافل ادبی و کنگره ها و همایش های شعر و برنامه های مناسبتی با محوریت پیامبراعظم(ص) می تواند به تحقق این مهم کمک کند.

وی همچنین گفت: امروز همه مردم به خصوص نسل جدید نیاز دارند که با اخلاق و سیره و سبک زندگی پیامبر(ص) بیش از پیش آشنا شوند و قطعاً یکی از مؤثرین روش ها برای این منظور، سرایش شعر و نشر آن است.

گرجی بیان داشت: بی شک برای اصلاح سبک زندگی ما نیاز به معارف و آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) داریم و در این بین معارف و آموزه های نبوی اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha