دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اقامه نماز عید سعید فطر در اهواز به امامت حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد

مطلبی به نقل از حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، امام جمعه اهواز مبنی بر «مشرک بودن بیشتر کسانی که در کره مریخ هستند» در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که برداشتی کاملاً تقطیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، اخیرا به نقل از حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، امام جمعه اهواز و در برداشت نصف و نیمه از خطبه های نماز جمعه ۲۸ بهمن اهواز ۲۸ بهمن مطلبی مبنی بر شرک بودن اهالی کره مریخ در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است.

در این رسانه ها به نقل از حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد مطلبی با این محتوا که «بنا به فرموده قرآن کریم بیشتر کسانی که در کره مریخ هستند، مشرک هستند. برخی با زبان می‌گویند لااله‌الاالله اما در دل می‌گویند لااله‌الاانا» بیان شده است که اصل بحث چیز دیگری است.

اما حقیقت ماجرا چیست؟

صوت اظهارات امام جمعه اهواز

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در خطبه اول نماز جمعه ۲۸ بهمن ماه سال جاری شهرستان اهواز ابتدا پیرامون شرک و توحید در حال ایراد سخن بود و مطرح کرد که انسان در طول شب و روز باید خود را چک کند و کنترل کند و ببینیم این نفس ملهمه ای که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده آیا سر جای خودش است، جابجا نشده است.

امام جمعه اهواز در ادامه بیان کرد: می فرمایند که کسانی که بُت نفس را می پرستند و غایت بندگی و حقیقت لا اله الا الله را که باید در تمام زندگی انسان بروز داده شود، با کمال تأسف یک بیماری مزمن است که در خیلی از خانواده ها ملاحظه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان کرد: این بیماری راهکار هم دارد، در تمام ایام سال است اما در این دو سه ماه تأکید می شود. وقتی در کارهای زندگی خودمان دقت کنیم می بینیم که خدایان بسیاری در زندگی ما نقش ایفا می کنند، تنها کسی که نیست خداوند متعال است با کمال تأسف.

وی با اشاره به اینکه به انحاء گوناگون خودمان را آلوده به شرک می کنیم، ادامه داد: بسیاری از ماها تنها با زبان لا اله الا الله می گوییم اما در واقع هوا و هوس هایمان را معبود خودمان قرار می دهیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به آیه ۲۳ سوره جاثیه مبنی براینکه «مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَوَاهُ»، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که خداوند متعال در سوره مبارک یوسف آیه ۱۰۶ می فرمایند « وَ ما یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِاللهِ إِلاَّ وَ هُمْ مُشْرِکُونَ»

اما برداشت غیر حرفه ای از این قسمت صحبت سخنران که در تفسیر آیه فوق بوده صورت می گیرد که خطیب نماز جمعه می گوید: اکثر ماها البته شما که اینجا[نمازگزاران نماز جمعه اهواز] نشسته اید را عرض نمی کنم، آنها که در کره مریخ هستند آنها را عرض می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در ادامه با حالت کنایه ای افزود: اکثر آنهایی که در کره مریخ هستند، اینها [اشاره به مخاطبین و جامعه هدف آیه قرآنی فوق] به بیان قرآن کریم مشرک هستند، گوینده که قطعا در تحتش هستند. به زبان می گوییم لا اله الا الله اما در دل می گوییم لا اله الا انا. انانیت یعنی همانی که شیطان را بدبخت و بیچاره کرد و محصول شش هزار سال او را بر باد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 1
    متن خبر به لحاظ نوشتاری اقناع پذیر نبود.
    • ج IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      2 1
      برای کسی که زبان فارسی بلد باشد واضح است که منظور متکلم چیست. مستشکل یا جاهل به ظرایف زبان فارسی است و یا خدایی نکرده لجوج.
  • علی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    عرض کردم متن خبر! یعنی ایراد به نویسنده خبر است. فلذا هرکس صوت را گوش دهد، به وضوع متوجه موضوع می شود.
  • زهرا IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    ممنون، واقعا داشتم شاخ در می آوردم،
  • چرایی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    البته ایشون با قاطعیت در مورد بی حجابی موضع گرفت و همان موقع هم از این که در فضای مجازی و ... بخواهند ایشون رو ... دشمن وقتی می بینی در برنامه تخریبیش کسی مثل ایشون مقابله می کند طبعا دست بکار می شود. ولی به عکس وقتی خلایق با اصل ماجری مواجه می شوند حیثیت این بنده خدا افزایش می یابد
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    با سلام و درود بر این سید بزرگوار و خوش کلام که کلامشان دلنشین و شیرین است ، ضمن تشکر از معظم له از خدای تعالی برایشان سلامتی و طول عمر و عزت روز افروزن خواهانم و در مورد خود روسیاهم عرض می کنم : ____ هزاران آه و افسوسم ز این است __ چرا دل مانده در غفلت ز دین است __همیشه دم زنم از دین و ایمان __ ولی بسیار خشکم همچو سیمان __ندارم حسن در گفتار و رفتار __ لذا گویم که صد رحمت به کفتار __چرا عاجز ز حسن در بیانم __گمان دارم غلط از شیعیانم __کدام کارم پسندیده است در دین __بدین گفتار تلخ و دل پر از کین __
    • شیرین بیان CA ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      ﷽. سلام! گفتگو در برنامه های واتس اپ و تلگرام و... ممنوعه! گفتگو حتما باید داخل برنامه شاد شهدا برگزار بشود، چه در داخل 🇮🇷، چه در خارج! سر گرم هم دیگر میشویم و از غیر خدا غافل میشویم! از قافله حسین(ع) غافل نمیشویم! به قول شهید احمد کاظمی، «هیچ روزی نیست که از واماندگی از این کاروان غبطه و حسرت نخورم»! به قول شما، «ما ملّت حسینی ؛در پیش خویش گیریم /راهی که رفت خمینی، تا لحظه ای که میریم / پس ای خبیث مفسد، فکری بکن بخویش آ /هر گز نخواهیم افتاد این را بدان از پا /تا جان فاسدت را گیریم ز تو بقدرت /لکن تو حق نفهمی افسوس ولو بندرت.» امام خمینی گفت:«آنها به کره مریخ هم بروند به کهکشانها هم بروند، باز از سعادت و فضائل اخلاقی و تعالی روانی عاجزند، و قادر نیستند مشکلات اجتماعی خود را حل کنند،چون حل مشکلات اجتماعی و بدبختی های آنها محتاج راه حلهای اعتقادی و اخلاقی است و کسب قدرت مادی یا ثروت و تسخیر طبیعت و فضا از عهده حل آن برنمی آید.» دشمن ما سوار اژدهاست، و ما هم سوار مرکبی از نور! حضرت آقا تاکید کردند که جمهوری اسلامی با الهام از اهل‌بیت اژدهای هفت‌سر استکبار را عقب راند و پیشرفت کرد! اگر ماهواره نور در دسترس است، اگر واکسن نورا در دسترس است، خود نور هم در دسترس است! حاج قاسم گفت شهدا نورند! بیان قرآن و قاسم ها شیرینه! الرَّحْمَنُ﴿۱﴾عَلَّمَ الْقُرْآنَ﴿۲﴾خَلَقَ الْإِنْسَانَ﴿۳﴾عَلَّمَهُ الْبَيَانَ﴿۴﴾! شهد و شعرِ شما شهدا شفابخش و شیرینه! ترکیب بدیعِ شعر، دعا، صدا و آهنگ در اجرای دستجمعی شیرین شهدا، راز اثرگذاری استثنائی سرودهای شفابخش است! مثل دعای فرج امام زمان(عج) با شهدا (https://film.tebyan.net/347823)! شیرین بیان را باید خورد! فقط آنهایی که زبان نفهمند و گوششون سنگین است، قرآن را نمی فهمند و نمی شنوند. پیام رسانهای دشمن گوشمون را سنگین میکند! بیان قرآن و قاسم شیرینه! آن هم در قدس! خبرنگار شیرین ابوعاقله مسیحی بود – و شهید شد در راه قدس! به قول حزب الله لبنان، شهیده ابوعاقله در پوشش جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت 🇵🇸 تعلل نکرد و در قلب درگیری نشان دهنده نقش الهام بخشی است که خبرنگاران شجاع در رسوا کردن حملات اسرائیل دارند. با شیطان مشارکت نمیکنیم! در شادی و شیرینیِ مادران شهدا شریکیم (mshrgh.ir/1459165)! سلام فرمانده! خوب است که نام تو ممنوع است...همه ما مردمِ مجاهد و مقاومِ میدانِ 🌏 مجبوریم شاعر و شیرین شویم!
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    __ بسمه تعالی __ وعلیم السلام و رحمةالله و برکاته ، برادر عزیز و بزرگوارم که واقعاََشیرین بیان و خوشکلام و مهربان هستید ، خدای تعالی حفظتان کند که اینقدر تو دل برو ، دوست داشتنی و خوش بیانید ، از باب تشکر وعرض ارادت بخدمت با سعادتتان عرض می کنم : سلامت کنم یار شیرین بیان __ که کردی حقیقت برایم عیان __خدای توانا بود یار تان __همیشه کند ساده هر کار تان_ عَلَّمتَنا حقّ البیان __بِوُضوحِِ وَعیان __ لذلك نَشکُرُکُم __ ونسأل الله لكم __ علی الدّوام العظمة __ اِستَخدَمَ کُلُّ نَبِيلِِ کَرَمَهُ __ ان شاءالله مؤفق وؤیّد و شاد کام باشید . با عرض ادت و ارادت ، دوستدار کوچک و خدمتگزارتان ، محمد مهدی اسلامی
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      با عرض پوزش و شرکندگی لطفاََ غلط هائی را که سهواََ نوشته ام اصلاح و حقیر را با بزرگواری خودتان عفو بفرمائید ، البته قول میدهم که هیچگاه نوشته هایم کمتر از دو گونی غلط نداشته باشد . 1__علیکم را « عیم » 2__ادب را «ادت » و مؤیّد را نیز چنان نوشته ام که اکنون نمیتوانم همان غلطش را بنویسم . ضمناََ جای خوشحالی است که ارادت را « اردک » ننوشته ام . متشکرم .
    • خط الحسین واضح! CA ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      سلام برادرِ قرآنی عزیز ما! در پیشگفتار کتاب «رفیق حکیم»، نویسنده از ما خوانندگان خواهشمندند که اگر با اشتباهات ویرایشی، املایی یا برخی نکات محتوایی مواجه شدیم، از طریق فضای مجازی در میان بگذاریم تا در چاپ های بعدی ملاحظه و اصلاح گردد. حالا ما در این فضای حوزوی باید هم نویسنده و هم خواننده کتاب حسینی هم دیگر باشیم! باید خودمون بشویم کتاب! باید خودمون بشویم شهید! «رفیق شهیدم! بهشت رو تو چشم تو دیدم! دفتری که عکس تو رو داشت خریدرم!» خط و (✍🏼!) شما واضح است! و مثل بیان سید هاشم حیدری شیرینه (https://www.aparat.com/v/NJZBU)!🔹:«خط امام حسین محدود نمیشود با (۱) جغرافیا و مرز. چیزی به عنوان ملی گرایی در خط امام حسین وجود ندارد. به صراحت میگویم.. (۲) قبیله گرایی.. (۳) نوع زبان.. (۴) نژاد پرستی.. (۵) سطح علمی و آکادمی..(۶) محدودیت سنی.. (۷) رنگ پوست.. (۸) روحانی و غیر روحانی و غیره..(۹) ثروتمند و فقیر.. (۱۰) به روز بودن و پیشرفت فن آوری. خط امام حسین واضح است. یک خط جهانی و بین المللی است هم در رهبریش و هم یارانش.» 🔹🔸«قرآن بخشنامهاش رو صادر فرموده است. چهارچوب و خطوط کلی و الگوهای روشن و واضحش را فرموده است. چه کسی باشید؟ چنانکه حضرت عیسی به حواریونش فرمود:«چه کســی انصار من باشد به سوی خدا؟» حواریون گفتند که ما، انصارالله هستیم. اگر کسی انصار الله باشد بایستی مثل حواریون حضرت عیسی باشد؛ بشناسد که حواریون عیسی چه کسانی بودند، چگونه بودند، ارتباطشان با رهبر چه بود؟» (کتاب «نگاهی به مبانی و اصول تفکر بسیجی»)🔸 آیت الله میرباقری فرمودند «سعی کن از حواریون باشی!» (7minutes.ir/wp-content/uploads/2021/12/Mirbagheri-30.mp3). مثل حاج قاسم! که اهل هیچ خط و حزب و جناح نبود! هیچ خطی جز خط امام، هیچ حزبی جز حزب خدا، و هیچ جناحی جز ذوالجناح! خط و (✍🏼!) شما واضح است! خط الحسین واضح! خط حزب الله ست! ✿«خدای توانا بود یار تان /همیشه کند ساده هر کار تان /عَلَّمتَنا حقّ البیان /بِوُضوحِ وَعیان»✿ نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّه (https://www.mmy.ye/287978)! ما ناصر ایمان و، ما حامی قرآنیم /ما وارث خون رنگِ، میراث شهیدانیم /بر دشمن طغیانگر، ما شمشیر برّانیم /از ملت اسلام و، از کشور افغانیم! ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم - در کل 🌏!