سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کشتی تجاری اسرائیل

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

آمریکا به نتانیاهو دستور نوقف داد

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی در موضعگیری جدید خود که نشان از نگرانی کاخ سفید از روند تحولات در داخل سرزمین های اشغالی در سایه تنش بالا بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دارد، گفت که کشورش از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواسته است تا تغییرات در نظام قضایی را متوقف کند. ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست نتانیاهو از زمان روی کار آمدن یک سری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده است که از نظر جناح اپوزیسیون و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران داخلی و حتی جنگ داخلی حرکت کند. تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی هم اکنون به محور تنش های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است. در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است. شنبه شب نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند. این تظاهرات‌ ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار می شود. سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند. در سایه این وضعیت بحرانی صهیونیستها، «تام نیدس» سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی در اظهاراتی گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نتانیاهو را نصیحت کرده که ترمز را فشار دهد و برنامه تغییر ریشه ای نظام قضایی را متوقف کند. سفیر آمریکا گفت: ما اکنون این کار را انجام می دهیم. همانطور که به فرزندانم می گویم به نتانیاهو هم می گوییم که از ترمز استفاده کن و صبور باشید و تلاش کنید که به توافق برسید و همه طرف ها را متحد کنید. وی تاکید کرد: مساله بسیار پیچیده است، کابینه اسرائیل تلاش می کند که کارها را با سرعت بالا انجام دهد و باید ترمز بگیرند و سرعتشان را کم کنند. این پیامی است که به نتانیاهو دادم. سفیر آمریکا خاطرنشان کرد: جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا برای روابطمان با تل آویو اهمیت زیادی قائل است. وی با اشاره به برنامه تغییرات در نظام قضایی در رژیم صهیونیستی گفت: ما اقداماتی را که معتقدیم در تضاد با ارزش هایمان است، نادیده نمی گیریم. تام نیدس گفت: "تنها چیزی که آمریکا و اسرائیل را به هم پیوند می دهد رویکرد دموکراسی (ادعایی) ما است، به همین دلیل ما در سازمان ملل از اسرائیل دفاع می کنیم. اگر احساس کنیم که نهادهای دموکراتیک تحت فشار هستند، ما از آن ها دفاع می کنیم." وی همچنین افزود که در این میان، آسیب های زیادی به رژیم صهیونیستی وارد خواهد شد. بر اساس این گزارش، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته برای اولین بار به مساله تغییرات در نظام قضایی در رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که ایجاد توافق در آراء درخصوص تغییرات اساسی بسیار مهم است.

منبع: مهر

زودیاک میلیاردر اسرائیلی هدف قرار گرفت

شبکه عبری زبان کان جمعه شب مدعی شد که یک کشتی تجاری رژیم صهیونیستی در آب‌های خلیج فارس هدف حمله قرار گرفته است.کان ادعا کرد که یکی از کشتی‌های «ایال عوفر»، میلیاردر صهیونیستی هفته گذشته مورد حمله قرار گرفته است. این کشتی با نام CAMPO SQUARE متعلق به شرکت کشتیرانی «زودیاک» تحت مالکیت «ایال عوفر» بوده است. منبع مذکور مدعی شد که این حمله تلفات جانی در پی نداشته است. پیشتر نیز یک کشتی رژیم صهیونیستی فروردین ماه ۱۴۰۰ در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفت.

منبع: ایرنا

واشنگتن به اسرائیل نه گفت

وزیر خارجه آمریکا در یک تماس تلفنی با نتانیاهو با تاکید بر مخالفت جدی واشنگتن با هرگونه اقدام‌ یک‌جانبه و تنش‌زا، خواستار گام برداشتن در مسیر «بازسازی آرامش» شد. پرایس سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر حمایت واشنگتن از یک راه حل دوجانبه از طریق مذاکره و مخالفت این کشور با سیاست‌هایی که دوام آن را به خطر می‌اندازد، تاکید کرد. وی همچنین با اشاره بر مخالفت جدی آمریکا با هرگونه اقدام یک جانبه تنش‌زا، بر نیاز طرفین برای گام برداشتن در جهت آرام‌سازی فضا تاکید کرد. براساس این گزارش، بلینکن و نتانیاهو در این تماس درباره چالش‌های منطقه‌ای از جمله تهدید ایران برای رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند و وزیر امور خارجه آمریکا بر تعهد مستحکم واشنگتن در رابطه‌ با مسائل امنیتی این رژیم تاکید کرد. همچنین، بلینکن روز گذشته با محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وی در این دیدار نیز بر تعهد ایالات متحده به راهکار دو دولت از طریق مذاکره و مخالفت با سیاست‌هایی که این مسیر را به خطر می‌اندازد، تاکید کرده بود. اظهارات وزیر خارجه آمریکا درحالی است واشنگتن در تلاش است از صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار توقف فوری شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است، جلوگیری کند. در روزهای گذشته،‌ وزرای خارجه فرانسه آلمان، انگلیس، آمریکا و ایتالیا نیز در بیانیه‌ای مخالفت خود را با تصمیم اخیر کابینه رژیم صهیونیستی درباره شهرک سازی در کرانه باختری اعلام کردند. در همین رابطه، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اخیرا گزارش داد که در جلسه کابینه امنیتی این رژیم با قانونی کردن ۹ شهرک از ۷۷ شهرک غیرقانونی که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی صهیونیستی درخواست قانونی کردن آنها را داده بود، موافقت شد. وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد بود که واشنگتن از تصمیم رژیم اسرائیل برای پیشبرد شهرک‌سازی و ساخت نزدیک به ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید و آغاز روند قانونی کردن ۹ پاسگاه در کرانه باختری به شدت نگران است.

منبع: ایرنا

فلسطین دست به اعتصاب سراسری زد

مردم فلسطین ساکن قدس اشغالی امروز یکشنبه اعتصاب سراسری خود را در این شهر در اعتراض به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی آغاز کردند. مردم ساکن قدس اشغالی در مناطق مختلف آن از بامداد امروز یکشنبه اعتصاب سراسری خود را آغاز کردند. این اقدام به پیشنهاد گروه های ملی و اسلامی، جنبش های جوانان و اهالی اردوگاه شعفاط و شهرک عناتا آغاز شده است. گروه های فلسطینی شامگاه گذشته با صدور بیانیه هایی از مردم فلسطین خواسته بودند در اعتراض به تشدید سیاست های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، از نخستین ساعت روز یکشنبه (امروز) اعتصاب سراسری خود را آغاز کنند.در این اعتصاب سراسری فلسطینیان از حضور در محل کار خود خودداری کرده و از هر گونه تعامل با صهیونیست ها در قدس اشغالی اجتناب خواهند ورزید. در همین راستا جوانان فلسطینی در اردوگاه شعفاط و شهرک عیساویه در قدس اشغالی، همزمان با آغاز اعتصاب سراسری در این شهر، در برخی معابر با آتش زدن لاستیک خودروها اقدام به اعتراض علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی کرده و به سوی نظامیان صهیونیست سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب کردند.

منبع: مهر

رژیم صهیونیستی دمشق را موشک باران کرد

در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در دمشق پایتخت سوریه، تاکنون ۵ نفر شهید و ۱۵ تن زخمی شده اند. خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) بامداد امروز (یکشنبه) از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در دمشق درپی مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های دشمن صهیونیستی در آسمان پایتخت سوریه خبر داد. خبرنگار خبرگزاری سانا گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه در حال پاسخ متقابل در آسمان دمشق هستند. و برخی از اخبار حکایت از آن دارد که نزدیکی منطقه سیده زینب در دمشق مورد حمله هوایی رژیم صهیونیستی واقع شده است. برخی منابع عربی ضمن اشاره به پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان جنوب لبنان، گزارش دادند که پدافند هوایی سوریه با موشک‌های صهیونیستی که از سمت جولان اشغالی و دریاچه طبریا شلیک شده‌اند مقابله کرده است. خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق گزارش داد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه کفرسوسه دمشق که جزو مناطق مهم سیاسی و امنیتی پایتخت سوریه است، حمله کردند و درپی اصابت موشک‌های صهیونیستی به ساختمان مسکونی در این منطقه چند نفر شهید و زخمی شده‌اند.

منبع: خبرنگاران جوان

اسرائیلی ها به خیابان ها ریختند

شامگاه دیروز شنبه، هزاران نفر از صهیونیست‌ها در شهرهای مختلف به ویژه تل‌آویو علیه نتانیاهو تظاهرات کردند. روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات‌های شب گذشته علیه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اصلاحات قضایی را ۲۵۰ هزار نفر برآورد کرد. شهرک‌نشینان صهیونیست در تظاهرات صدهزار نفری شب گذشته علیه کابینه، خبرنگار شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی که از شبکه‌های نزدیک به نتانیاهو است را مورد حمله قرار داده و برای او ایجاد مزاحمت کردند. این یکی از گسترده‌ترین تظاهرات‌ها در تاریخ رژیم صهیونیستی می‌باشد. پیشتر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت از برگزاری تظاهرات در۵۰ منطقه از اراضی اشغالی خبر داده بود.

منبع: خبرنگاران جوان

هوای پایتخت بازهم ناسالم شد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد 103 یعنی بازه ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد . طی ۲۴ ساعت گذشته نیز این شاخص روی عدد ۹۶ و در وضعیت قابل قبول قرار داشت. پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۱۷۰ روز هوای قابل قبول، ۱۲۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳۴ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، ۲ روز هوای بسیار ناسالم، ۲ روز هوای خطرناک و تنها ۳ روز هوای پاک را تجربه کردند.

منبع: خبرنگاران جوان

موشک بالستیک کره شلیک شد

منابع خبری گزارش دادند کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. ارتش کره شمالی اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۵» را در جریان رزمایش «شلیک ناگهانی» با هدف تأمین بازدارندگی اتمی قدرتمند این کشور پرتاب کرده‌ است.کره شمالی پس از هشدار نسبت به واکنش شدید به رزمایش های‌نظامی آتی کره جنوبی و آمریکا، یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. این رزمایش به‌طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی تحت دستور آماده باش جنگی با قدرت آتش اضطراری که بامداد ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) صادر شد، سازماندهی شده است بر اساس گزارش خبرگزاری کره شمالی، این موشک که از فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ و توسط یک واحد از دفتر کل موشکی پرتاب شد، مسافت ۹۸۹ کیلومتر را در ارتفاع ۵ هزار ۷۶۸ کیلومتری طی کرد و سپس در دریای شرقی (ژاپن) فرود آمد. کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز یکشنبه در بیانیه‌ای جداگانه از آمریکا به دلیل تلاش برای تبدیل شورای امنیت سازمان ملل به آنچه که او آن را «ابزاری برای سیاست خصمانه شنیع» در قبال پیونگ یانگ خواند، انتقاد کرد. این آزمایش موشکی یک روز پس از آن است که پیونگ یانگ یک موشک بالستیک جدید را شلیک کرد و این سومین پرتاب موشک از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون است.

منبع: خبرنگاران جوان

هواپیمای فیلیپینی ها سقوط کرد

مقامات هواپیمایی فیلیپین اعلام کردند امروز یکشنبه هواپیمای کوچکی با ۴ سرنشین در مرکز فیلیپین سقوط کرد و گروه های امداد و نجات در جستجوی بازماندگان این حادثه هستند.مقامات اداره حمل و نقل هوایی فیلیپین در بیانیه ای اعلام کردند هواپیمای "سسنا ۳۴۰" که اوایل صبح روز گذشته که کمی پس از ترک فرودگاه بین المللی بیکول مانیل گم شده بود امروز در مرکز فیلیپین در حالی که سقوط کرده بود پیدا شد. این هواپیما حامل ۲ مسافر و یک خلبان و یک خدمه پرواز بوده است. سخنگوی اداره حمل و نقل هوایی در گفتگو با خبرنگاران گفت تیم های امداد و نجات محلی در جستجوهای خود مکان احتمالی سقوط این هواپیما را در نزدیکی فرودگاه شناسایی کردند. وی در ادامه سخنانش گفت بد بودن شرایط جوی و آب و هوایی منجر به آهسته کردن کار امدادرسانی شده است. جستجوها برای یافتن افراد داخل این هواپیما همچنان ادامه دارد. این حادثه در کمتر از یک ماه پس از گم شدن هواپیمای دیگر سنسا در ۲۴ ژانویه (۳ بهمن) در استان شمالی ایزابلا اتفاق افتاد. ماه گذشته در حادثه ای دیگر اطراف مانیل ۲ تن در تمرین نظامی هواپیمای ارتش کشته شدند.

منبع: ایرنا

بریتانیا پهپاد انتحاری تقدیم اوکراین کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که بریتانیا در حال توسعه پهپادهای انتحاری با فناوری چاپ سه‌بعدی برای کمک به اوکراین در برابر روسیه است، پهپادهایی مشهور به «کامیکازه» که می‌تواند یک محموله را قبل از انفجار به هدف برسانند.بریتانیا تعدادی از سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین(UAS) را برای پشتیبانی از اوکراین توسعه داده و آزمایش کرده است. در میان این پهپادها یک پهپاد انتحاری قرار دارد که با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید می‌شود و به عنوان بخشی از برنامه توسعه سریع برای جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین در نظر گرفته شده است. پهپاد انتحاری(suicide drone) یا پهپاد کامیکازه(kamikaze) یا مهمات پرسه‌زن، نوعی سامانه تسلیحاتی است که در آن مهمات برای مدتی در محدوده‌ای هدف را جستجو می‌کنند و اصطلاحا پرسه‌زنی می‌کنند و پس از یافتن هدف به آن حمله می‌کنند. پهپادهای انتحاری زمان واکنش در برابر اهداف پنهانی که ممکن است برای لحظاتی پیدا شوند را پایین می‌آورند، بدون اینکه نیازی به نزدیک کردن سکوی تسلیحات ارزشمند به منطقه هدف باشد و همچنین هدف‌گیری را گزینشی‌تر می‌کنند، چرا که می‌توان عملیات را در هر زمان دلخواه لغو کرد. پهپادهای انتحاری در رده‌بندی تسلیحات بین موشک کروز و پهپاد رزمی قرار می‌گیرند و در برخی از خصوصیات با هر دوی این تسلیحات اشتراک دارند. تفاوت‌شان با موشک کروز این است که ‌نسبتا مدت طولانی‌تری را به جستجوی هدف اختصاص می‌دهند و تفاوت‌شان با پهپادهای رزمی نیز این است که کلاهک انفجاری دارند و خودشان در عملیات مصرف می‌شوند گابریل مولینلی روزنامه‌نگار مستقر در ایتالیا می‌گوید: بریتانیا بارها هواپیماهای بدون سرنشین را به اوکراین عرضه کرده است. اکنون شرکت QinetiQ که به ساخت و اجرای آزمایش‌های این پهپادها کمک کرده است، از یک پهپاد انتحاری بال دلتا چاپ سه‌بعدی شده منحصربه‌فرد نام برده است. شرکت QinetiQ یک شرکت فناوری دفاعی است که مقر آن در بریتانیا است. این پهپاد که به صورت یک‌ بار مصرف طراحی شده است، قادر است یک محموله انفجاری را قبل از منفجر شدن به سمت هدف حمل کند. تولید پهپادها با فناوری چاپ سه‌بعدی بخشی از ابتکار عمل بزرگ‌تر دولت بریتانیا به نام KINDRED است که به بررسی انواع سلاح‌ها و فناوری‌هایی می‌پردازد که می‌تواند طی چهار ماه آینده به اوکراین کمک کند. اکنون برنامه هواپیماهای بدون سرنشین در زمان‌بندی کوتاه‌تری مدیریت شده و گروه تحت رهبری شرکت QinetiQ تنها طی سه هفته انواع پهپادهای جدید خود را از جمله همین پهپاد انتحاری به مقامات ارشد وزارت دفاع بریتانیا معرفی کرد. مولینلی می‌گوید: بریتانیا مدتی است که در حال آزمایش پهپادهای چاپ سه بعدی شده است. وی افزود: در سال ۲۰۱۵، هواپیمای بدون سرنشین لیزری دانشگاه ساوتهمپتون(SULSA) اولین پهپاد چاپ سه بعدی جهان شد که از یک کشتی به پرواز درآمد. شرکت QinetiQ به تازگی آمادگی خود را اعلام کرده و گفته است که تمام آزمایشات را پشت سر گذاشته است. بریتانیا می‌گوید هدف از این برنامه، ارائه سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشینی است که می‌توانند به راحتی توسط ارتش اوکراین استفاده شوند.بر اساس گزارش‌ها، این برنامه قابلیت‌های مختلفی از جمله استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت و شناسایی را بررسی کرده است. پهپادها در یک مرکز آزمایشی موسوم به MOD Boscombe Down متعلق به شرکت QinetiQ در جنوب غربی انگلیس ساخته شده‌اند. اگرچه این برنامه محرمانه بود، اما این شرکت اخیراً اطلاعاتی را در مورد آن افشا کرده است. با توجه به اینکه فناوری چاپ سه بعدی، ساخت سریع اشکال و اجزای پیچیده را امکان‌پذیر می‌کند، ممکن است از این پس بیشتر در ساخت سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین و پهپادها از آن استفاده شود.

منبع: ایسنا

کاخ ۴۵۰۰ساله کشف شد

باستان‌شناسان با کاوش در عراق بقایای یک کاخ سلطنتی سومری و یک معبد را کشف کردند.باستان‌شناسان پروژه «گیرسو» بقایای یک کاخ سلطنتی سومری و مجموعه معبدی را در شهر باستانی «گیرسو»، واقع در استان «ذی‌قار» کشور عراق کشف کردند. دکتر «سباستین ری»، سرپرستی پروژه کشف این کاخ ۴۵۰۰ ساله را در عراق امروزی بر عهده داشت. کاخی که گمان می‌رود کلید اطلاعات بیشتر در مورد یکی از نخستین تمدن‌های شناخته شده را در برگرفته باشد. «کاخ پادشاهان» ‌ شهر باستانی و سومری «گیرسو» ‌ که در جنوب عراق امروزی واقع شده است سال گذشته توسط باستان‌شناسان بریتانیایی و عراقی کشف شد. باستان‌شناسان در این شهر باستانی، بیش از ۲۰۰ لوح به خط میخی کشف کردند که سوابق اداری شهر باستانی در آن‌ها ثبت شده است. گیرسو، یکی از نخستین شهرهای شناخته شده در تاریخ بشر است که توسط سومریان باستان ساخته شد. سومریان باستان در فاصله ۳۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد نوشتن را اختراع کردند، نخستین شهرها را ساختند و نخستین قوانین حقوقی را ایجاد کردند. این شهر باستانی نخستین‌بار ۱۴۰ سال پیش کشف شد، اما در این مکان غارت و حفاری‌های غیرقانونی صورت گرفته است. این کشف در نتیجه «پروژه باستان‌شناسی گیرسو»، صورت گرفته است که در سال ۲۰۱۵ به رهبری موزه بریتانیا و توسط موزه گتی مستقر در لس آنجلس راه‌اندازی شد. در کنار کشف کاخ و الواح، معبد اصلی متعلق به «نینجیرسو» (Ninĝirsu)، ایزد سومری نیز شناسایی شد. نخستین دیوارهای خشتی این کاخ سال گذشته کشف شد و از آن زمان تاکنون در «موزه عراق» واقع در بغداد نگهداری می‌شود.

منبع: ایسنا

پایگاه اشغالگران آمریکایی موشکباران شد

منابع سوری از حمله شب گذشته به پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه خبر دادند. منابع محلی به سانا اعلام کردند که شب گذشته پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی دیرالزور هدف حمله موشکی قرار گرفته است. این منابع افزودند: زبانه‌های آتش از داخل پایگاه اشغالگران به هوا برخاسته است. از میزان تلفات میان نیروهای اشغالگر خبری مخابره نشده است. طی برهه اخیر حملات علیه پایگاههای اشغالگران آمریکایی در سوریه افزایش یافته است، این در حالی است که مخالفت‌های مردمی با حضور اشغالگران در سوریه هم تشدید شده است. با شکست گروه تروریستی داعش به‌عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال 1396، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به‌جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه‌نظامیان علیه ساکنان این مناطق است. دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.

منبع: ایسنا

آژانس بین‌المللی انرژی به اروپا هشدار داد

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) که در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده است، طی اظهاراتی هشدار داد: زمستان آینده برای اتحادیه اروپا به‌دلیل "بحران گاز" سخت‌تر خواهد بود. فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) که در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده است، طی اظهاراتی هشدار داد: زمستان آینده برای اتحادیه اروپا به‌دلیل "بحران گاز" سخت‌تر خواهد بود. این مقام بین‌المللی در حساب توییتری خود نوشت: من از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای غلبه بر بحران گاز در طول زمستان تمجید کردم، اما زمستان آینده حتی سخت‌تر خواهد بود.وی بدون اشاره به جزئیات پیشنهاد خود گفت: نیاز فوری به یک طرح جامع جدید برای صنعت اروپا وجود دارد. بر اساس این گزارش، دولت‌های اروپایی با قطع واردات گاز خط لوله از روسیه با بحران انرژی روبه‌رو شدند. این کشورها از گاز طبیعی مایع (LNG) که گران‌قیمت است و از طریق دریا از ایالات متحده و قطر وارد می‌شود، برای جبران کسری گاز خود استفاده کرده‌اند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha