جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
یادواره دانش آموز شهید عباس فخرایی

حوزه/ یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه برای موفقیت در جنگ شناختی، باید به سلاح بصیرت مجهز شویم، گفت: در جنگ سخت اگر یک نفر کشته می‌شد، شهید به حساب می‌آمد اما کشته‌های جنگ نرم و شناختی گرفتار عذاب و جهنم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عباس صالح نژاد از رزمندگان و راویان دوران دفاع مقدس عصر امروز در یادواره دانش آموز شهید عباس فخرایی در دبیرستان نمونه دولتی حجاب دیّر، با اشاره به نقش دانش آموزان در دوران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: خاستگاه انقلاب اسلامی، همین فضای مدارس و مساجد است.

این رزمنده دفاع مقدس، با بیان اینکه عده‌ای به دنبال بزک کردن رژیم پهلوی هستند، افزود: قبل از انقلاب در دوران رژیم پهلوی در کشور خفقان حاکم بود تا جایی که حتی دانش آموزان انقلابی را شکنجه می‌کردند.

وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، مستکبران جنگ داخلی و تحمیلی علیه جمهوری اسلامی راه انداختند که بیشترین رزمنده و مدافعان نظام از بین دانش آموزان بودند.

صالح نژاد گفت: دشمن در ادامه خباثت‌های خود، جنگ نیابتی در کشورهای همسایه ایران به راه انداخت، اما سرداران و رزمندگانی چون حاج قاسم سلیمانی دشمن را پشت مرزهای ایران نگه داشتند.

وی با اعلام اینکه امروز دچار جنگ شناختی و ترکیبی هستیم، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از جنگ شناختی، اعتماد زدایی و ناامید کردن جامعه و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و ایجاد شک نسبت به خداوند در افکار مردم است.

این راوی دوران دفاع مقدس، به تفاوت‌های جنگ تحمیلی و جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و یادآور شد: در جنگ هشت ساله، دشمن پشت مرزها بود اما در جنگ ترکیبی دشمن در درون خانه‌ها است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بُعد نظامی و دفاعی، اضافه کرد: امروز ایران اسلامی در بُعد نظامی، شانه به شانه آمریکا در حال حرکت است و لذا اینکه امروز یک شناور سنگین آمریکا در خلیج فارس نداریم، به بخاطر اقتدار نیروهای مسلح ما است.

صالح نژاد بیان کرد: در دوران سیاه طاغوت نمی‌توانستیم نفس بکشیم و انتقاد کنیم، اما اکنون در فضای جمهوری اسلامی هر کس می‌تواند حرف خود را بزند و انتقاد کند.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در جنگ شناختی، باید به سلاح بصیرت مجهز شویم، تصریح کرد: در جنگ سخت اگر یک نفر کشته می‌شد، شهید به حساب می‌آمد اما کشته‌های جنگ نرم و شناختی گرفتار عذاب و جهنم می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha