یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
البیومی خطیب مسجد سیده زینب (س)

حوزه/ ابراهیم البیومی گفت: حضرت زینب (س) از هوش و ذکاوتی بی نظیر بهره مند بوده و به بلاغت، کرامت، حسن مشورت و ارتباط با خداوند مشهور است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ابراهیم البیومی امام جماعت و خطیب مسجد سیده زینب (سلام الله علیها) در مصر گفت: حضرت زینب (س) از هوش و ذکاوتی بی نظیر بهره مند بوده و به بلاغت، کرامت، حسن مشورت و ارتباط با خداوند مشهور است و پدرش و برادرانش به خاطر دور اندیشی و قدرت ادراک حضرت زینب (س) از ایشان مشورت می گرفتند.

وی افزود: حضرت زینب (س) به خاطر کثرت تهجد به این نام معروف شدند و در تهجد همانند جدّشان حضرت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند.

خطیب مسجد سیده زینب (س) تصریح کرد: حضرت زینب (س) ستاره درخشان، طلوع نور و حقیقت آشکار و دارای جایگاه والایی است. شخصیت آن حضرت در وقار و عظمت همانند حضرت خدیجه (سلام الله علیها)، در زندگی و عفّت همانند مادرش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، در بلاغت و فصاحت و سخنوری مثل پدرش حضرت علی (علیه السلام) و در صبر و بردباری مانند برادرش امام حسن (علیه السلام) و و در شجاعت همانند برادرش امام حسین (علیه السلام) هستند.

البیومی ادامه داد: حضرت زینب (س) از صفات نیکویی برخوردار شدند که بعد مادرش هیچ کس این صفات را دارا نیست؛ آن حضرت، صدیقه صغری است و در حجاب و عفاف بی بدیل بوده و در زمان پدر و برادرانش، هیچ مردی ایشان را ندیده است. او در صبر، ثبات، قدرت ایمان و تقوا، یکتاست و در فصاحت و بلاغت گویی که از زبان پدرش حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) سخن می گویند.

وی در پایان گفت: حضرت زینب (س) صاحب مقام مطهر در قلب قاهره است. آن حضرت قبله عارفین، نوری از بیت آل نبی، عالمه غیر معلّمه، فاضله، کامله، امّ هاشم، عقیله بنی هاشم و طاهر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 0
    احسنت
  • محمد IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 0
    یا عقیله بنی هاشم
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    0 0
    السلام علیک یا زینب کبری (س)