یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یادواره شهدای روستای چنارستان سفلی شهرستان بویراحمد برگزار شد

حوزه/ رشیدی با تأکید بر اینکه مردم، انقلابی ها را با کسانی که ادای انقلابی در می آورند، اشتباه نگیرند، افزود: افراد انقلابی واقعی به دنیا دلبستگی ندارند. انقلابی کسی است که جلوی مردم برای از خود گذشتگی حرکت می‌کند؛ انقلابی کسی است که برای انجام وظیفه خود به دیگران منت نمی‌گذارد، به حق خود قانع است و از حق خود برای دیگران بگذرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، یادواره ۱۰ شهید روستای چنارستان سفلای شهر یاسوج، عصر چهارشنبه با حضور خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و تعدادی از مسئولان استانی در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) این روستا برگزار شد.

محسن رشیدی به عنوان سخنران این یادواره گفت: امروز امنیت و آسایش و راحتی ما مدیون قطره قطره خون شهدای والامقام و خانواده شهدا می باشد ،بایستی قدر شهدا و خانواده شهدا را بدانیم و نگذاریم خون شهدای ما پایمال گردد که فردای قیامت شرمنده شهدا شویم.

وی با بیان اینکه مردم ولایت‌ مدار و دین‌دار ما، دین و ارزش‌های دینی خود را از هیچ حکومتی نگرفتند ، ابراز کرد: همان زمانی که حکومتهای شاهنشاهی بودند، مردم ایران بر دین خود استوار بودند و لذا مسلمان دیروز و امروز نیستند.

راوی دفاع مقدس ادامه داد: از صدر اسلام تاکنون حکومتهای مختلف آمدند و رفتند اما کشتی نجات مردم دست پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

وی با بیان اینکه شهدا راه خود را نه از روی اجبار بلکه از روی آگاهی انتخاب کردند، عنوان کرد: شهدا زیر گلوله‌های توپ و موشک ایستادگی کردند و می‌دانستند اگر شهید شوند پیروز هستند و اگر موفق شوند هم پیروز خواهند بود.

رشیدی با تاکید بر اینکه مردم، انقلابی ها را با کسانی که ادای انقلابی در می آورند، اشتباه نگیرند، افزود: افراد انقلابی واقعی به دنیا دلبستگی ندارند. انقلابی کسی است که جلوی مردم برای از خود گذشتگی حرکت می‌کند؛ انقلابی کسی است که برای انجام وظیفه خود به دیگران منت نمی‌گذارد، به حق خود قانع است و از حق خود برای دیگران بگذرد.

وی در ادامه گفت: ساده بودن و دوری از زرق و برق دنیا یکی دیگر از ویژگی‌های انقلابیون است ضمن اینکه یک فرد انقلابی نباید از رهبر و پیشرو خود جلوتر راه برود، به این دلیل که ما هر زمانی از ولایت و رهبری فاصله گرفتیم ضربه خوردیم.

رشیدی با بیان اینکه انسان نباید در مقابل مشکلات و سختی‌ها میدان را خالی کند، خاطرنشان کرد: درست است که مشکلات اقتصادی وجود دارد اما باید توجه کنیم کمتر حکومتی تاکنون مقابل آمریکای جنایتکار ایستادگی کرده است.

وی بیان کرد: دشمن به واسطه مقاومت و سرخم نکردن جلوی آنها، نهایت اراده خود را علیه ما به کار بسته و تحریم‌ها را چند برابر کرده، اما ما نباید کم بیاوریم و دستاوردهایمان را نادیده بگیریم.

جانشین سابق تیپ ۴۸ سپاه فتح تصریح کرد: ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم، جوانان و نوجوان را با شهدا آشنا کنیم، واقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب را بیان کنیم و فریب خوردگان را آگاه کنیم تا نسل آینده منحرف و گمراه نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سوگل IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    بسیار عالی... اجرتون با سیدالشهدا