یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اداره كل تبليغات اسلامي مازندران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه وظیفه طلاب، روحانیون و فضلا بسیار سنگین و جنگ اصلی جنگ فرهنگی است، گفت: بار اصلی جنگ شناختی بر دوش طلاب است و این قشر در مرحله نخست باید حوزه انقلابی را حفظ کرده و ارتقا ببخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، روز گذشته در اجتماع سه هزار نفری طلاب مازندرانی در مدرسه علمیه فیضیه قم، اظهار داشت: به برکت دین اسلام و مکتب تشیع، مازندران استانی علوی و دینی است، ما در حوزه سیاست و حکومت از نسل پیامبر(ص) و به ویژه نسل امام هفتم(ع) متنعم شده‌ایم و برکات فراوانی در مقیاس ملی قسمت ما شده است.

وی اضافه کرد: حکومت صفویان جزو سادات موسوی بودند و نسب آن‌ها به ابراهیم مجاب و میر محمد عابد، فرزند امام هفتم(ع) که در جوار حضرت شاهچراغ(ع) مدفون است می‌رسد، صفویان مذهب شیعه را در ایران رسمی کردند و ما هم به آنان بر می‌گردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: این انقلاب، نظام و حکومت، تحولی عظیم در حوزه سیاست و حکومت رقم زد که از نسل اهل بیت(ع) به ما رسیده و اگر بخواهیم از میان ذکور، فردی را به عنوان کوثر نام ببریم باید از امام هفتم(ع) نام ببریم و از میان بانوان نیز حضرت زهرا(س) که واژه کوثر هم در مورد ایشان بارها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب، رزمایش کمک مؤمنانه را در شرایط کرونایی اعلام کردند، بسیاری از مردم پای کار آمده و کمک‌های مردمی برای نیازمندان و آسیب‌دیدگان جمع‌آوری شد، سپس در میان اقشار مختلف این طلاب بودند که در قالب گروه‌های جهادی، اقدامات ویژه‌ای را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و برپایی آن، فرصتی برای طلاب و نمایندگان است و باید در سال آینده هم که انتخابات مهم در پیش داریم، شاهد حضور گسترده مردم، طلاب، نخبگان و خواص جامعه در صحنه باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، یکی از بهترین حرکت‌های مردم مازندران را حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دانست و گفت: مردم شهرهای مختلف با جمعیت قابل توجه به میدان آمدند، ما سرمایه‌های زیادی داشته و داریم که دین مبین اسلام، بزرگ‌ترین سرمایه و مردم نیز بهترین سرمایه هستند، چرا که مردم همیشه در صحنه حاضر بوده و دشمنان را متحیر خود کرده‌اند، هر چند تلاش دشمنان برای ناامید کردن مردم همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تأکید کرد: طلاب، مردم، اسلام و ولایت، سرمایه‌های مهم ایران هستند و این سرمایه‌ها کنار یکدیگر قرار گرفته و معجزه بزرگ انقلاب اسلامی محقق شد که طی ۱۴۰۰ سال قبل، این اتفاق بی‌نظیر بوده و نگهداشت انقلاب اسلامی که خود به یک سرمایه عظیم تبدیل شده، موضوعی بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه انقلاب اسلامی را نباید به افراد صغیر و نا وارد داد، گفت: سرمایه انقلاب باید در دست افراد بالغ، عاقل و رشید باشد، خداوند متعال سرمایه انقلاب را به نسل‌های گذشته نداد و شاید بخاطر این است که در آن‌ها ظرفیت لازم را ندیده و با این شرایط امروز باید بگوییم که هر چقدر از عمر انقلاب می‌گذرد این سرمایه عظیم‌تر و لیاقت مردم هم بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مردم با اغتشاشات همراهی می‌کردند، این حرکت خاموش شدنی نبود اما به تعبیر سرکردگان اصلی، با شکست مواجه شدند، اما باید مراقب باشیم که همچنان تفکرات آن‌ها وجود دارد، پس باید کار فرهنگی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه وظیفه طلاب، روحانیون و فضلا بسیار سنگین و جنگ اصلی جنگ فرهنگی است، خاطرنشان کرد: بار اصلی جنگ شناختی بر دوش طلاب است و این قشر در مرحله نخست باید حوزه انقلابی را حفظ کرده و ارتقا ببخشد.

وی از تأکید امام خمینی(ره) بر جلوگیری از جدایی میان دین و سیاست یاد کرد و یادآور شد: همانطور که امام تأکید داشتند، طلاب باید در میان مردم حضور یابند و مبلغ و مدرس شوند تا بتوانند اهداف اسلام را محقق سازند، امروز دشمن به اهمیت تبلیغ چهره به چهره واقف شده و ما نباید آن را فراموش کنیم، رفتن به منازل اقوام، گفت‌وگو با دوستان و به مسجد رفتن و ارتباط با مردم در کنار استفاده از رسانه‌های عمومی نباید مورد غفلت طلاب قرار گیرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha