پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
زاهددوست امام جمعه خورموج

حوزه/ خطیب جمعه خورموج گفت: شواهد و حقایق میدانی نشان از بروز یک عملیات بزرگ معیشت‌ پایه مبتنی بر جنگ ادراکی و شناختی خبر می‌دهد که بیشتر شبیه یک کودتای اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج امروز در خطبه های نماز جمعه با تبریک اعیاد شعبانیه و خصوصا ولادت باسعادت سیدالشهدا(ع) و روز پاسدار اظهار داشت: سپاه نیروی کارآمدی است که همواره به مفهوم واقعی پاسدار انقلاب اسلامی بوده است؛ پاسداران سبز پوش، حراست از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها را در عمل نشان دادند و به آن افتخار می‌کنند.

خطیب جمعه خورموج افزود: غربی ها که سخن از تروریستی نامیدن سپاه می گویند بدانند که هر ایرانی مفتخر است که در قلب خودش سپاه پاسداران مخلص را دوست دارد و هر ایرانی در حقیقت خود را یک سپاهی و پاسدار انقلاب می نامد؛ امنیت و عزت امروز کشور مدیون ایثارگران و پاسداران است که با ایثار و از خودگذشتگی این امنیت و عزت را برای کشور به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام زاهددوست در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این روزها شاهد التهابات سنگین و جهشی در بازار پول و سرمایه و کالا هستیم افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما در دهه‌ ۹۰ به دلایل مختلف یک عقب‌ماندگی و به‌ اصطلاح تعطیل نسبی مسائل اقتصادی داشتیم.

امام جمعه خورموج گفت: برخی مسئولان قبلی که خود از مسببان اصلی ۱۰ سال عقب افتادگی هستند و زلف اقتصاد ما را به وعده‌های دروغین غربی‌ها گره زدند، اکنون به میدان آمده و به‌جای پاسخگویی، همزبان با شبکه‌های بیگانه، طلبکارانه و با وقاحت تمام راه‌حل اساسی مشکلات را در سازش با غرب و آمریکا معرفی می‌کنند.

وی بیان کرد: شواهد و حقایق میدانی نشان از بروز یک عملیات بزرگ معیشت‌ پایه مبتنی بر جنگ ادراکی و شناختی خبر می دهد که بیشتر شبیه یک کودتای اقتصادی است؛ دشمنان وقتی در شعله‌ورسازی اغتشاشات با بی‌اعتنایی اکثریت قاطع مردم مواجه شدند، مدتی است تصمیم گرفته‌اند تا جنگ ادراکی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را وارد فاز اقتصادی و معیشتی کنند و اغتشاش ادراکی را به حوزه اقتصادی و معیشتی انتقال دهند.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: تهدید ایران به گشودن پرونده‌های موشکی، پهپادی و حقوق بشری، راه انداختن کمپین‌ها و تجمعات در خارج، اقدامات مکمل این کودتای اقتصادی است؛ بانک مرکزی باید در عرصه خارجی و داخلی بتواند حکمرانی مؤثر ارزی را پیاده کند و مهم‌تر از حکمرانی خارجی، مسأله حکمرانی داخلی ارز است که به نظر می‌رسد در کشور با اختلالات جدی روبرو است. در شرایط کنونی وزن عوامل خارجی و جنگ اقتصادی دشمنان بیش از پیش شدت یافته و تأثیرگذار است اما از ضعف ها و کاستی داخلی در تشدید این التهابات هم نباید غافل باشیم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز مبادله ارز گام بلند اول در این راه است گفت: این کار به بانک مرکزی اختیارات و ابزارهای بیشتری را در کاهش تنش‌های کنونی خواهد داد و حکمرانی ارز در کشور در ریل درست قرار خواهد داد.

امام جمعه خورموج خواستار نظارت بیشتر بر بازار شد افزود: مسئولین نظارتی با رصد و نظارت مستمر اجازه گرانی های غیر منطقی را ندهند و جلوی گرانی های افسارگسیخته گرفته شود و با متخلفین قاطعانه برخورد کنند. مردم از وضعیت گرانی و کمبود نظارت ناراحتند لذا نظارت و ساماندهی بازار مسئله مهمی است، چرا که می تواند مانع سوءاستفاده عده ای فرصت طلب شود و دست سوء استفاده کنندگان را از سفره مردم قطع می کند.

وی با بیان اینکه مردم دشتی در استقبال از رئیس جمهور مکتبی حماسه‌ای کم نظیر خلق خواهند کرد افزود: مردم شهرستان دشتی روز جمعه ۱۲ اسفند میزبان رئیس جمهور انقلابی و هیئت دولت خواهند بود و با شور و حماسه از ایشان استقبال خواهند کرد.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: به پاس مهمان نوازی که خصلت دیرینه مردم این دیار بوده و به جهت قدردانی از لطف دولت و رئیس جمهور و در راستای تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی مردم شهرستان دشتی در استقبال از رئیس جمهور مکتبی مان حماسه‌ای ماندگار و کم نظیر خلق خواهند کرد و استقامت و ولایتمداری خود را به رخ دشمنان خواهند کشید؛ البته مردم مطالبات و خواسته هایی هم دارند که حتما به رئیس جمهور منتقل می کنیم و امید داریم شاهد رفع آن مشکلات باشیم.

خطیب جمعه خورموج گفت: تردید ندارم این سفر آغاز تحول در عرصه آبادانی و سازندگی این شهرستان خواهد بود و خیرات و برکات فراوان برای مردم خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha