یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: شواهد و حقایق میدانی نشان از بروز یک عملیات بزرگ معیشت پایه مبتنی بر جنگ ادراکی و شناختی علیه کشورمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام غروی در خطبه‌های امروز نمازجمعه سلفچگان با بیان این که بالاترین مدال برای انسان، مدال بندگی خداست، اظهار داشت: برای عبادت و نزدیکی به خداوند باید از ماه‌های بابرکت خداوند بهره کامل را برد.

وی با بیان این که ماه شعبان؛ ماه پیوستن به عباد الرحمن است، ابراز داشت: فرمایش «شَعْبَانُ شَهْرِی» به این معنا است که ماه شعبان، فرصتی بسیار مبارک برای اتصال به نور وجود رسول‌الله(ص) است، رسول‌اللهی که وصال و معیت با او، غایت آرزوی اولیا است.

به همین جهت می‌بینیم در صلوات شعبانیه روی بُعد همراهی و معیت با محمد و آل محمد صلی‌الله علیهم، بیش از بقیه مضامین تأکید شده است.

حجت‌الاسلام غروی به التهابات اخیر بازار ارز، طلا و کالا اشاره کرد و گفت: شواهد و حقایق میدانی نشان از بروز یک عملیات بزرگ معیشت پایه مبتنی بر جنگ ادراکی و شناختی علیه کشورمان است. ، عملیات کنونی دشمن بیشتر شبیه یک کودتای اقتصادی است که با آتش تهیه عوامل داخلی و آتشباری و حملات خارجی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تهدید ایران به تحریم بیشتر، تهدید به گشودن پرونده‌های موشکی و پهپادی و حقوق بشری، راه‌انداختن کمپین‌ها، تظاهرات، تجمعات و نشست‌های متعدد در خارج و در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، اقدامات مکمل این کودتای اقتصادی هستند.

حجت‌الاسلام غروی بیان داشت: موفقیت سیاست تثبیتی که بانک مرکزی دنبال می‌کند در گرو این است که نخست حکمرانی ارزی داخلی با اختیارات کافی به بانک مرکزی سپرده شود.

وی ادامه داد: دوم این‌که بانک مرکزی اقتدار لازم برای اجرای سیاست‌های تثبیت ارزی را داشته باشد.

امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: یکی از این سیاست‌ها آن است که تمام ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود(پیمان‌سپاری ارزی ۱۰۰درصد) و به تمام کالاهای موردنیاز کشور برای واردات تخصیص یابد. بازارهای موازی جمع شود، هیچ ارزی به مصارف غیرضرور نرسد و تمام بخش‌های دولت از این سیاست تبعیت کنند.

وی افزود: در این راستا راه‌اندازی مرکز مبادلات ارز و طلا می‌تواند گام مؤثری در ایجاد دو تقویت حکمرانی اقتصادی باشد، اکنون بانک مرکزی در دولت سیزدهم با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، گام اول و البته بلندی را در این راه برداشته که به این بانک اختیارات و ابزارهای بیشتری را در کاهش تنش‌های کنونی خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha