یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تجلیل از روحانیون جانباز قزوین

حوزه / با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین و مدیر حوزه علمیه استان از روحانیان جانباز استان قزوین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در مراسم تجلیل از روحانیون جانباز استان قزوین که به مناسبت ولادت قمر بنی‌هاشم(ع) و روز جانباز در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، گفت: امروز مأموریتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه سراسر کشور داده شد که به منزل جانبازان بروند و سلام رهبری را به آنان برسانند و این دیدارها و همچنین دیدار با شما عزیزان بسیار با برکت بود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه جهاد فرمودند جهاد، دری از درهای بهشت است که خدا آن را برای بندگان ویژه خود می‌گشاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت راجع به برخی مردم زمانه خویش نیز فرمودند من زمانی که تابستان به این‌ها می‌گویم به جهاد بیایند بهانه گرما را می‌کنند و وقتی زمستان نزد آن‌ها حرف از جهاد می‌زنم، بهانه سرما را می‌آورند، این‌ها فقط ظاهری مردانه دارند، اما بویی از مردانگی نبرده‌اند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: بعد از جنگ صفین فردی خدمت امیرالمؤمنین (ع) می‌رسد و می‌گوید برادری دارم که خیلی تمایل داشت در جبهه در رکاب شما باشد، ولی نتوانست همراه شما باشد، حضرت فرمودند آیا او دلش واقعاً با ما بود؟ او پاسخ داد بله، حضرت فرمودند او با ما بوده است.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: شما تاریخ را ورق بزنید و ببینید تا زمان امیرالمؤمنین (ع) چه زمانی بوده که اسلام در این حد از قدرت قرار بگیرد، این روزها از موشکی رونمایی شده که تا برد ۲ هزار کیلومتر ناوگان‌های آمریکایی را تحت پوشش قرار می‌دهد، یعنی آن‌ها دیگر نمی‌توانند نفس بکشند.

وی ادامه داد: پشت صحنه بسیاری از این اتفاقات بزرگ و پیروزی‌های نظامی همان نگاه معنوی، آیات قرآنی، بیانات امیرالمؤمنین (ع) و تبیین امام خمینی (ره) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی است که توسط یاورانی مانند شما اتفاق می‌افتاد، شما سرمایه‌های این کشور هستید.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه ۷۸ سوره حج فرمود حق جهاد را آن گونه که شایسته است ادا کنید، برای اینکه این جهاد محتوا پیدا کند خداوند در آیه ۱۲۱ سوره بقره فرمود قرآن را آن گونه که حق آن است تلاوت کنید، برای اینکه این موارد جدی شود خداوند در آیه ۱۰۲ سوره آل‌عمران فرمود ای اهل ایمان چنانچه شایسته است حق تقوا را ادا ‌کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه ۲ سوره انفال می‌فرماید مؤمنان حقیقی آن‌هایی هستند چون نام و یاد خدا را می‌کنند دل‌هایشان به لرزه می‌افتد و وقتی آیات خدا را تلاوت می‌کنند بر مقام ایمان‌شان افزوده می‌شود و در هر کاری به خدا توکل می‌کنند.

روحانیون جانباز استان قزوین تجلیل شدند | عابدینی: آمریکایی ها دیگر نمی‌توانند در منطقه نفس بکشند

روحانیون جانباز استان قزوین تجلیل شدند | عابدینی: آمریکایی ها دیگر نمی‌توانند در منطقه نفس بکشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha