یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش ملی علامه مصباح

حوزه/ همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی با حضور نماینده ولیّ‌فقیه در خراسان رضوی، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی(ره)، امروز با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولیّ فقیه در استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه خراسان و جمعی از اساتید و طلاب در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

از آنجا که مسئله علمی دینی و تحول در علوم انسانی یکی از دغدغه های بنیادین رهبران و نظریه پردازان اسلامی بوده و آیت الله مصباح یزدی نیز از پیشگامان طرح این بحث هستند، از این رو حوزه علمیه خراسان با همکاری سایر نهاد ها بر آن شد تا همایش بزرگداشت این عالم وارسته را در مشهد مقدس برگزار نماید.

اولین گام پس از طرح برگزاری این همایش، تشکیل ستادی در وجهه ملی و تعیین دبیر اجرایی و علمی بود و کمیته های ۵ گانه نیز در جهت مدیریت و ساماندهی امور مربوطه شکل گرفت؛ برگزاری ۱۴ نشست تخصصی در مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی در بازه زمانی ۱۰ روز قبل از برگزاری همایش ملی و تهیه و تدوین ویژه نامه «مصباح ما» از دیگر اقدام هایی بود که در آستانه این همایش ملی صورت پذیرفت و بر غنای آن افزود.

همچنین در این همایش حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و آیت الله رجبی، رئیس این موسسه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین ابعاد شخصیتی آیت الله مصباح یزدی(ره) پرداختند.

در حاشیه این همایش، ۱۷۰ اثر چاپ‌شده از آیت الله مصباح یزدی در قالب نمایشگاه آثار و تألیفات به نمایش درآمد

انتهای پیام .۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha