دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: خرمشهر برای همیشه تاریخ نماد ایثار و مقاومت مردم ایران اسلامی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی، با حضور در مسجد جامع خرمشهر و در جمع مردم میهمان نواز این شهر گفت: ما به عنوان خادمان امام رضا(ع) این وعده را به مردم استان خوزستان می‌دهیم که مشوق سرمایه‌گذاری در این استان به منظور رشد و ایجاد اشتغال باشیم.

وی در ادامه یاد و خاطره شهدای آزادسازی خرمشهر را گرامیداشت و افزود: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس سپر کشور و ملت بود و به فرموده امام راحل(ره) دین خود را به انقلاب ادا کرد.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر یکی از نمادهای نصرت الهی است لذا باید همیشه یاد و خاطره خرمشهرآفرینان را گرامی بداریم.

وی با اشاره به تأکیدات اسلام در خصوص کمک به نیازمندان و محرومان وتوجه علمای بزرگ اسلام به رفع این مشکلات، ابراز کرد: از منظر اسلام نمی‌توان متوجه عرصه های معرفتی و عبادی بود اما از مسائل خدماتی نباید از درد و نیازهای جامعه غافل بود.

وی به توجهات رهبر معظم انقلاب به خدمات اجتماعی پیش و پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی چه در بلایای طبیعی که جمعیتی از مردم را درگیر می‌کند و چه موضوعات موردی، هیچگاه نسبت به زندگی و معیشت مردم بی تفاوتی نبوده اند. ایشان مشکلات مردم را مساله خودشان می‌دانند، حتی در مواردی برخی از مشکلات موردی افراد را که ایشان مطلع می‌شوند، شخصا پیگیری می‌کنند.

وی در ادامه به سال‎ها خدمت خود در دفتر مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب علاوه بر توجه به مسائل کلان کشور نسبت به گرفتاری ها و مشکلات تک تک مردم دغدغه مند و پیگیر هستند و این سیره علمای بزرگ اسلام بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک حرکت اجتماعی، انقلابی و دینی بی‌نظیر توسط امام خمینی(ره) به عنوان یک عالم دینی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ملت ایران با گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با نصرت الهی و رهبری حکیمانه امام راحل و هدایت‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب، با وجود همه توطئه‌های دشمنان همچنان با قدرت و عزت بر اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی خویش ایستاده‌ و همچنان با عزت به طی راه نورانی خود ادامه می ‎دهد.
مهارت؛ اصلی‌ترین رکن‌ برای اشتغال جوانان

وی در ادامه به ایجاد فرصت‌های شغلی در خرمشهر اشاره کرد و افزود: مهارت از اصلی‌ترین رکن‌ها برای اشتغال جوانان است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

حجت الاسلام مروی به ضرورت ورود سرمایه‌گذاران به استان خوزستان، تاکید و خاطرنشان کرد: ما به عنوان خادمان امام رضا(ع) این وعده را به مردم استان خوزستان می‌دهیم که مشوق سرمایه‌گذاری در این استان به منظور رشد و ایجاد اشتغال باشیم.

وی افزود: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس سپر کشور و ملت بود و به فرموده امام راحل(ره) دین خود را به انقلاب ادا کرد. این استان علاوه بر اینکه در دوران دفاع مقدس خوش درخشید، بسیار پرظرفیت و پتانسیل است که متاسفانه آنگونه که باید و شاید به آن توجه نشده است.

لازم به یادآوری است: حضور در جمع خادمیاران رضوی خرمشهر همچنین حضور در جلسه «هم اندیشی فرصت های شغلی خرمشهر آزار» از دیگر برنامه های تولیت آستان قدس رضوی در سفر به استان خوزستان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha