دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید یعقوب طباطبایی، امام جمعه صیدون

امام جمعه صیدون با طرح این پرسش که جوانان تا چه اندازه به وظایف خود باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب آشنایی دارند؟، گفت: صدا و سیما و صاحبان تریبون بیانیه گام دوم را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام سید یعقوب طباطبایی، امام جمعه شهر صیدون استان خوزستان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: بهترین راه هایی که می تواند انسان فرزند خود را تربیت کند، از راه اهل بیت(ع) می باشد.

وی بیان کرد: در نامه ۳۱ نهج البلاغه حضرت امیرالمؤمنین(ع) به امام حسن(ع) می فرمایند که ای پسرم برای دنیا آفریده نشده ای بلکه برای آخرت و فنا خلق شده ای. گاهی انسان سهل انگاری می کند و می گویید که اکنون جوان هستم و مرگ برای پیرمردها است اما اعتماد به توبه و زنده ماندن صحیح نیست. انسان در برابر پدیده مرگ باید همواره خود را آماده کند.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به کلام نورانی از پیامبراکرم(ص)، عنوان کرد: اگر هیچ موعظه کننده ای برای انسان نباشد که جهان آخرت را به یاد او بیاورد، همین مرگ به تنهایی کفایت می کند.

وی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) درخصوص معنی آمادگی برای مرگ سؤال شد، حضرت فرمودند: واجبات را به جا بیاورید، ترک محرمات و اخلاق حسنه آمادگی های لازم برای مرگ است.

امام جمعه صیدون با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، عنوان کرد: یکی از ویژگی های مهم این حماسه خدایی، جوانانه و جوان محور بودن آن است. در میان جوانان کربلا، حضرت علی اکبر(ع)، ظاهری و اخلاقی به رسول الله(ص) نزدیک بود.

حجت الاسلام طباطبایی حق محوری و باطل ستیزی از ویژگی های لازم برای جوانان است، بیان کرد: اگر انسان در دوران جوانی خود را بسازد و حق محوری و باطل ستیزی را در خود تقویت کند، به شهید سلیمانی و شهید حجحی تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه پر تکرارترین کلمه ای که رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب داشتند، کلمه "جوان" است، ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب در این بیانیه به نقش بی بدیل جوانان در تمدن سازی اشاره می کنند. اصل ما می توانیم را تنها باید از جوانان انتظار داشت.

امام جمعه صیدون با طرح این پرسش که جوانان تا چه اندازه به وظایف خود باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب آشنایی دارند؟، افزود: صدا و سیما و صاحبان تریبون بیانیه گام دوم را تبیین کنند.

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر اینکه اگر به بیانیه گام دوم انقلاب عمل می شد، نوبت به جهاد تبیین نمی رسید، گفت: اگر جوانان با بیانیه گام دوم و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی شناخت داشتند، دشمن نمی توانست برای آنها برنامه داشته باشد.

وی با اشاره به ۱۵ شعبان سالروز میلاد امام زمان(عج)، بیان کرد: دنیا تشنه عدالت و در انتظار آن می باشد و عدالت نیز در انتظار حضرت مهدی(عج) می باشد به عبارتی مشکل مشکل ناشدنی بشریت نیازمند ظهور حضرت می باشد و این ظهور نیازمند همدلی وفادارانه با ایشان است.

امام جمعه صیدون ادامه داد: معرفت امام زمان(عج) از میزان معرفت به خداوند متعال جدا نیست. قلب امام زمان(عج) تجلیگاه خواست امام می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha