یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه نه تنها قیمت دلار باید کنترل شود، بلکه باید برای تنزل آن نیز تلاش کرد، گفت: دولت امروز در جنگ ارزی نیازمند اتاق عملیاتی رسانه و روانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: در رأس مطالبات ائمه جمعه از رئیس جمهور رسیدگی به وضعیت معیشت و کنترل تورم بود.

وی افزود: با توجه به ارتباطات و تفاهم نامه‌هایی که دولت امضا کرده و افزایش صادرات، امیدواریم در آینده شرایط اقتصادی بهتری در کشور رقم بخورد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حفظ ارزش پول ملی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از دیگر مطالبات ائمه جمعه از رئیس جمهور بود، گفت: با توجه به اینکه کشور در جنگ اقتصادی و ارزی قرار دارد، بنابراین باید متناسب با این شرایط آرایش جنگی به خود گرفت.

وی با تأکید بر اینکه برای رفع مشکلات مردم همه باید به میدان بیایند، یادآور شد: اگر نیاز به قانون داریم، مجلس باید به سرعت و به صورت جد ورود کند و نمایندگان مجلس به جای پرداختن به کارهای حاشیه‌ای به دنبال رفع مشکلات اساسی مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اگر ظرفیت قانونی وجود دارد، لازم است تا با استفاده از آن به رفع مشکلات پرداخت، خاطرنشان کرد: مسئولان اجازه ندهند مشکلات، آسیب‌های روحی و روانی برای مردم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نه تنها قیمت دلار باید کنترل شود، بلکه باید برای تنزل آن نیز تلاش کرد، گفت: دولت امروز در جنگ ارزی نیازمند اتاق عملیاتی رسانه و روانی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه با اشاره به حوادث گذشته در مدارس برخی از استان‌ها، اظهار کرد: در مدارس باید فضای آرام تحصیل برای دختران فراهم شود و مسئولان نگرانی‌های خانواده‌ها و والدین را هرچه سریع‌تر برطرف کنند.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است با جدیت و سرعت منشأ مسمومیت در مدارس شناسایی و برخورد سختی با عوامل آن شود، خاطرنشان کرد: این که دشمن می‌گوید این اتفاق کار خود نظام است، چیزی شبیه به طنز است، چرا که در پس پرده، دشمن به دنبال استفاده از این شرایط و تعطیلی مدارس است، همان طور که در اوایل مهر امسال نیز برای تعطیل مراکز عملی برنامه داشت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید مراکز علمی با قدرت و نشاط علمی به فعالیت خود ادامه دهند، یادآور شد: برخی از رسانه‌ها مراقب باشند تا با گمانه زنی اشتباه، آرامش روانی خانواده‌ها را برهم نزنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به عید نوروز، خاطرنشان کرد: از بازاریان می‌خوهیم تا در ایام شب عید انصاف را رعایت کنند و بدانند که برکت مال آنها، در رعایت انصاف و اخلاق با مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با طرح این سؤال که چرا باید قیمت یک کالا مغازه به مغازه فرق داشته باشد، گفت: دولت و مسئولان نظارت‌ها را تشدید کرده‌اند، اما آنقدر امکانات وجود ندارد که برای هر مغازه یک ناظر قرار دهد.

وی با اشاره به سوره مطففین، خاطرنشان کرد: امروز باید تهدید خداوند و روایت نسبت به مشکلات بازار را جدی بگیریم و با رویکرد اسلامی معامله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تبریک روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: توصیه ما به مسئولان، میدان دادن به جوانان متعهد و متخصص است.

وی با بیان اینکه یک جوان تنها یک شغل و مسکن می‌خواهد، گفت: این حق طبیعی جوان است که برای زندگی خود از حداقل‌ها برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تبریک نیمه شعبان و میلاد حضرت حجت(عج)، خاطرنشان کرد: در جشن‌های نیمه شعبان به این نکته توجه داشته باشیم که نشاط اجتماعی سالم در جامعه توسعه پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha