یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی، در جمع طلاب شرکت کننده در دوره تربیت مربی تجوید و روانخوانی قرآن

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: طلابی که به عنوان مربی و استاد قرآن محسوب می شوند از فرصت به دست آمده در راستای برگزاری جلسات قرآن در بین اقوام، شهرها و روستاها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، امروز در جمع طلاب شرکت کننده در دوره تربیت مربی تجوید و روانخوانی قرآن ضمن گرامیداشت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گفت: عظمت شخصیت حضرت علی اکبر(ع) در خطابه امام حسین(ع) که فرمودند:«...أشبَهُ النّاس خَلقاً وَ خُلقاً وَ مَنطِقاً بِرسوُلِ الله.» مشخص است.

وی با تمسک به کلام نبوی(ص) که می فرماید: «إنَّ اَکْرَمَ العِبادِ إلَی اللهِ بَعْدَ الاَنبیاءِ العُلَماءُ ثُمّ حَمَلَةُ القُرآن، یَخْرُجونَ مِن الدُّنیا کَما یَخْرُجُ الاَنبیاء...»، گفت: طلابی که عمر گرانبهای خود را در مسیر قرآن می گذرانند در حقیقت عالم دو وجهی هستند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: طلابی که به عنوان مربی و استاد قرآن محسوب می شوند از فرصت به دست آمده در راستای برگزاری جلسات قرآن در روستاها استفاده کنند.

این استاد حوزوی ادامه داد: هیچ چیزی همچون قرآن و جلسات قرآنی در زندگی انسان اثرگذار و تربیت کننده نفوس آدمی نمی باشد، لذا از این ظرفیت در راه ترویج فرهنگ قرآنی بهره ببرید.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با یادآوری این نکته که از مسئولین قرآنی حاضر در جلسه درخواست دارم که موج معنوی را به سطح مدارس علمیه استان ببرند، گفت: تمام عزیزان طلبه که استعداد قرائت و صوت قرآن خوبی در آنها وجود دارد، از این فرصت خیر نهایت استفاده را داشته باشند.

وی در پایان گفت: سعی کنید زیبا خوانی و تلاوت زیبای قرآن را با جدیت پیش ببرید تا واسطه ای برای تکمیل و تعمیق تبلیغ فرهنگ دینی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha