دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عباس مرادی

حوزه/ عباس مرادی تعزیه خوان پیشکسوت گفت: به واسطه مسابقه عصر تعزیه تلاش کردیم تا آسیب های رایج در تعزیه را شناسایی و برطرف کنیم.

عباس مرادی دبیر مسابقه ملی عصر تعزیه در گفت وگو با خبرگزاری حوزه گفت: برای اینکه تعزیه بتواند به نقطه اوج خود نزدیک شود باید کارهای خوب در معرض نقد و بررسی قرار گیرد برای همین الزام برگزاری این مسابقه در تعزیه احساس شد. امسال سومین دوره این رویداد (عصر تعزیه) از ۲۳ الی ۲۹ بهمن در پردیس تاتر تهران برگزار شد.

وی افزود: این مسابقه توسط موسسه تعزیه آل طاها برگزار شد. در این رویداد گروههای تعزیه از سراسر کشور شرکت کرده و کیفیت کارشان را به معرض داوری گذاشتند. درباره تعداد آثار باید بگویم ۱۱۷۰ تعزیه متقاضی حضور در مسابقه بودند که از این تعداد ۱۲۱ تاثیر انتخاب شدند.

مرادی با بیان اینکه این مسابقه بخشی از آسیب‌های تعزیه را شناسایی کرد، گفت؛ متأسفانه به دلیل عدم آگاهی و مطالعات علمی به تعزیه آسیب وارد شده است. در این مسابقه تلاش شد این معضلات شناسایی شده و راهکار رهایی از آن نیز معرفی شود.

وی در انتهای این گفت‌وگو تأکید کرد: ما برای برگزاری این مسابقه هیچ انگیزه مالی نداشتیم چون کارکرد اقتصادی نداشتن تنها هدف از اجرای این مسابقه خدمت به هنر آیینی تعزیه است هنری که از آن می توان به عنوان قدیمی‌ترین هنر این سرزمین نام برد. امیدوارم تمام کسانی که علاقه مند به هنر نمایش هستند ما را در اجرای این رویداد برای دوره های بعد کمک کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha