شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یادواره سردار شهید « محمد ولی پیامی»، فرمانده بسیج سپاه هرسین و فرمانده گردان صف، طرح لبیک یا خمینی(ره) و شهدای محله تازه آباد

حوزه/ یادواره سردار شهید «محمد ولی پیامی»، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و شهدای محله تازه آباد، در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، امروز عصر یادواره سردار شهید محمد ولی پیامی، فرمانده بسیج سپاه هرسین و فرمانده گردان صف، طرح لبیک یا خمینی(ره) و شهدای محله تازه آباد، در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

این مراسم که با حضور خانواده معظم «شهید پیامی»، جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و اقشار مختلف مردمی برگزار شد، حجت الاسلام عزیزی معاون تبلیغ مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در خصوص مقام شهید و شهدا نکاتی را ارائه کرد.

سردار شهید محمد ولی پیامی در سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای متدین در شهرستان هرسین دیده به جهان گشود، دوران طفولیت و خردسالی را درآغوش گرم خانواده‌اش تحت تربیت و پرورش دینی والدینش پشت سر گذاشت.

در مدت تحصیل در دوره ابتدایی، راهنمایی و دوره متوسطه، جوانی اهل نماز و رعایت آداب اسلامی بود و از طرفی رابطه خوبی با مسجد داشت که همجوار منزلشان بود، داشت.

در دوران رژیم طاغوت با استفاده از مطالعه و نوارهای حاج احمد کافی، به انسانی آگاه به مبانی دینی و بصیرت انقلابی تبدیل شد، همچنین در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره)، لحظه‌ای در حفظ و حراست دستاورهای آن کوتاهی نکرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی سردار ولی، با شرکت در آموزش‌های رزمی در آغاز تشکیل بسیج و سپس، به عضویت سپاه درآمد که پس از مورد تحسین قرار گرفتن از طرف مسئولین وقت آن نهاد انقلابی، با کوله باری از تجربه، به فرماندهی بسیج هرسین در آمد.

پس از آن به فرماندهی گردان طرح لبیک یا خمینی(ره)، منصوب شد که در اواخر سال ۱۳۶۲ به جبهه اعزام شد، پس از تحویل گرفتن محور عملیاتی «والفجر ۵ در منطقه چنگوله مهران» و گذشت مدتی حضور درخط مقدم جبهه و سرکشی و فرماندهی رزمندگان اسلام، بر اثر ترکش خمپاره دشمن، در ۱۳۶۲/۱۲/۱۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 یادواره سردار شهید «محمد ولی پیامی» در هرسین برگزار شد+عکس

 یادواره سردار شهید «محمد ولی پیامی» در هرسین برگزار شد+عکس

 یادواره سردار شهید «محمد ولی پیامی» در هرسین برگزار شد+عکس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha