چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
جشن های تکلیف بارگاه منور رضوی

حوزه/ مدیر پایگاه های تبلیغی و معرفتی آستان قدس رضوی از برگزاری جشن تکلیف برای ۴٠ هزار نفر دختر و پسر مکلف طی سال ۱۴۰۱ در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، علی پایاب بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در سلسله برنامه های «پرواز پروانه ها» ویژه دختران و «شوق وصال» ویژه پسران، برای دختران و پسران مکلف نوجوان در حرم مطهر رضوی جشن تکلیف برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: به مناسبت اعیاد شعبانیه و حجم بالای درخواست، متقاضیان برای شرکت در مراسم جشن تکلیف حرم مطهر، این جشن ها به صورت ویژه در رواق دارالمرحمه برگزار شد.

پایاب در خصوص تعداد شرکت کنندگان در این جشن ها اظهار کرد: از اول اسفند ماه تا روز نیمه شعبان روزانه ٨٠٠ تا ١٠٠٠ نوجوان مکلف دختر و پسر، مهمان جشن تکلیف حرم مطهر شدند که به صورت میانگین حدود ۵٠ نفر از این شرکت کنندگان زائر حرم مطهر رضوی بودند.

مدیر پایگاه های تبلیغی و معرفتی آستان قدس رضوی یادآور شد: طبق برنامه ریزی انجام شده، در مجموع و در مراسم جشن تکلیف اعیاد شعبانیه ١٣ هزار نفر شرکت کردند که آخرین برنامه «پرواز پروانه ها» در روز نیمه شعبان برگزار شد.

وی افزود: شرکت کنندگان در مراسم جشن تکلیف، ابتدا در مهمانسرای حضرت مهمان شدند و سپس در جریان جشن از برنامه هایی مانند دو رکعت نماز آموزشی، مسابقه، جنگ عروسکی و مسابقه بهره بردند.

پایاب افزود: به جرات می توان گفت که پرمخاطب ترین برنامه جشن تکلیف کشور مربوط به حرم مطهر رضوی است که معلمان و والدین می توانند ضمن تماس و هماهنگی با واحد کبوترانه حرم مطهر درخواست شرکت در این مراسم را برای دانش آموزان و فرزندان خود ثبت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha