دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماموستا خدایی

امام جمعه بانه گفت: اولین قدم دشمن برای تسلط بر جامعه اسلامی استحاله فکری و عقیدتی جوان مسلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان بانه اظهار داشت: کسی که قدم در مسیر کسب علوم و معارف دینی می گذارد، باید در بحث تهذیب و تقوا نیز بسیار کوشا باشد.

امام جمعه بانه گفت: در جامعه اسلامی، جایگاه و نقش طلاب و روحانیون تعریف شده است؛ روحانی جزو لاینفک اجتماع است که باید در حوزه دین خلاءهای عقیدتی را پاسخگو باشد، از همین رو شما طلاب باید در علوم دینی به حد کمال برسید تا بتوانید پاسخگوی این همه شبهه دینی در جامع باشید.

وی تصریح کرد: توسعه وسایل ارتباط جمعی، ضعف نظارت بر رسانه ها و فضای مجازی باعث شده است که بسیاری از جریان ها اعتقادات باطل و ضدینی به مخاطب خود که بیشتر آنان از نسل جوان می باشند، تلقین کنند که این خطر بزرگی برای جوانان ماست.

ماموستا خدایی اظهار کرد: اولین قدم دشمن برای تسلط بر جامعه اسلامی؛ استحاله فکری و عقیدتی جوان مسلمان است، بنابراین روحانیون باید با تلاش های خود اجازه عملی شدن این برنامه را به دشمنان ندهند.

امام جمعه بانه خاطرنشان کرد: شیعه و سنی هر دو دشمن مشترک به نام استعمار و استکبار دارند که اصل اسلام را نشانه رفته است، بنابراین وحدت شیعه و سنی می تواند نقش تأثیرگذاری در جلوگیری از نفوذ فکری و عقیدتی دشمن داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha