دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
محمد حیدری

معاون فرهنگی و رسانه‌ای ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حال حاضر دوره‌های آموزشی و تربیت مربی در حوزه فریضتین را به صورت تخصصی در مرکز استان و ۵ شهرستان اردل، بن، سامان، بروجن و فارسان شروع کرده است.

محمد حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد گفت: احیا و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که به تعبیر مقام معظم رهبری واجب فراموش شده است، از مهم‌ترین وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوده که این مهم به طرق مختلف در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری افزود: مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد برای ایام پیش رو پخش برنامه خط معروف از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز استان جهت تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و آثار و برکات احیای این مهم در جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انجام امر به معروف و نهی از منکر اشتباه، بدون علم و داشتن تخصص و آموزش کافی قطعا تبعات منفی و جبران‌ناپذیری در جامعه خواهد داشت لذا این ستاد در حال حاضر دوره‌های آموزشی و تربیت مربی در حوزه فریضتین را به صورت تخصصی در مرکز استان و ۵ شهرستان اردل، بن، سامان، بروجن و فارسان شروع کرده است.

حیدری گفت: تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر در این شهرستان‌ها تحت آموزش تخصصی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته‌اند.

وی به حدیثی از امام علی علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: حضرت می‌فرمایند: «قوام شریعت و احیا کننده همه فرائض الهی امر به معروف و نهی از منکر بوده و همه کارهای نیک حتی جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره‌ای در مقابل دریای پهناور است» این سخنان اهمیت یادگیری احکام، مراتب و شیوه‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر را برای دغدغه‌مندان جامعه دوچندان می‌کند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات جامعه در گرو نهادینه شدن فرهنگ بی‌تفاوت نبودن و امر به معروف و نهی از منکر صحیح، علمی و اصولی در فضای اجتماعی است.

وی ادامه داد: پس لازم است همه افرادی که دغدغه بهبود شرایط را دارند در زمینه احیا و عمل به فریضتین، بنیه علمی خود را تقویت کنند که دوره‌های در حال برگزاری ستاد بستر مناسبی برای تحقق این مهم است مخصوصا در ایام پیش رو که وارد ماه مبارک رمضان می‌شویم و گاهی در خصوص جلوگیری از روزه‌خواری، کشف حجاب و ... نیاز به امر به معروف و نهی از منکر صحیح و اصولی است.

حیدری در پایان تهیه و تولید کلیپ‌های آموزشی و توزیع آن‌ها در فضای مجازی، تهیه برنامه تلویزیونی، حمایت از آمران امربه‌معروف و نهی از منکر، آموزش حقوقی و قضایی آمران، برگزاری جلسه با مدیران اصناف به منظور جلوگیری از روزه خواری را از دیگر برنامه‌های این ستاد در ماه مبارک رمضان دانست.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha