دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1075957
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
گلریزان

در مراسم گلریزان ویژه آزادی زندانیان به همت ورزشکاران زورخانه بروجن ۴۰۰ بسته معیشتی ویژه خانواده‌های زندانیان تامین و توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، احمدرضا بهرامی صبح امروز در نشستی با اعضاء ستاد دیه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بر لزوم ترویج فرهنگ حمایت از خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد در سطح جامعه تأکید و خواستار مشارکت فعال همه نهادها و ادارات در این امر خداپسندانه شد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: علیرغم آنکه دستگاه‌های مختلفی برای حمایت از خانواده‌های زندانیان فعالیت می‌کنند اما بسیاری از این خانواده‌ها از انواع حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی محروم هستند و این امر ضمن آنکه موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به خانواده‌های افراد زندانی می‌شود در سطح جامعه نیز تبعات منفی فراوانی به دنبال خواهد داشت.

حضور مجرمان در زندان خانواده‌شان را در معرض آسیب قرار می‌دهد

وی تصریح کرد: طبق قانون و شرع اعمال مجازات زندان برای اصلاح شخص خاطی و رعایت عدالت در جامعه ضروری است اما حضور یک فرد از یک خانواده در زندان مخصوصاً اگر سرپرست هم باشد آن خانواده را در معرض آسیب‌ها و انبوهی از مشکلات ناخواسته قرار می‌دهد.

بهرامی ابراز کرد: آنچه که می‌تواند از اثرات مخرب این پدیده بکاهد، فراهم آوردن بستر حمایتی مناسب در جامعه و اتخاذ تمهیدات قانونی برای حمایت از زندانیان است.

وضعیت کلی زندان‌های کشور به لحاظ تراکم زندانیان در حد مطلوبی قرار ندارد

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به آمار بالای جمعیت کیفری زندان‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت کلی زندان‌های کشور به لحاظ تراکم زندانیان در حد مطلوبی قرار ندارد و لذا باید تلاش شود تا سیاست‌های تحول گرایانه دستگاه قضایی مبنی بر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان با جدیت پیگیری اجرایی شود.

وی در پایان تأکید کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا از انواع تسهیلات و بسته‌های حمایتی برای توان افزایی خانواده‌های زندانی استفاده شود که در این حوزه ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نقشی موثر داشته باشند.

در پایان این جلسه گلریزانی به همت ورزشکاران زورخانه بروجن برای آزادی زندانیان برگزار شد و ۴۰۰ بسته معیشتی ویژه خانواده‌های زندانیان نیز تامین و توزیع شد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha