دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساوه

حوزه/ سه نفر از طلاب رشته تفسیر و علوم قرآنی موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ساوه به دفاع از پایان نامه خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز سه نفر از طلاب رشته تفسیر و علوم قرآنی موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ساوه به دفاع از پایان نامه خود پرداختند.

این جلسه دفاعیه با داوری حجت الاسلام حسن علی نوروزی از اساتید مدارس علمیه ساوه برگزار شد. ‌

خانم محدثه مراد پور در دفاعیه پایان نامه خود با عنوان "نقش حیا در ارتباطات کلامی با تکیه بر آیات و روایات"، اظهار داشت: قرآن و روایات در رابطه با خوب سخن گفتن و با حیا سخن گفتن بسیار تأکید می‌کند و در واقع یکی از موارد مهم که محل بروز و تجلی حیا یا بی‌حیایی است، کلام و گفتار انسان است.

این پایان نامه از ۴ فصل تشکیل شده، که فصل اول شامل مباحث مقدماتی و فصل دوم ارتباط کلامی و در فصل سوم به نقش حیا در ارتباطات کلامی با محارم و غیر محارم و در فصل چهارم نیز به نقش حیا در آداب گفتاری پرداخته شده است.

در ادامه خانم اعظم راهدار در توضیح پایان نامه خود با عنوان "عوامل و موانع شکوفایی فطرت" با تأکید بر آثار تفسیری آیت الله العظمی جوادی آملی، گفت: این پایان نامه در سه فصل تدوین شده است که فصل اول کلیات و مفاهیم و فصل دوم عوامل شکوفایی فطرت و فصل سوم هم با عنوان موانع شکوفایی فطرت با تأکید بر آثار آیت الله العظمی جوادی آملی تدوین شده است.

در پایان خانم رضوان فرخی مقدم به ارائه پایان نامه خود با موضوع "تربیت کودک از دیدگاه اسلام و اهل کتاب" پرداخت و خاطرنشان کرد: موضوع تربیت از نیازهای مهم و اساسی همه جوامع بشری است و در این بین تربیت کودک، رسالت بزرگ و خطیری است که به خصوص برای والدین مسئولیت آفرین است، تربیت کودک، جهادی مقدس است و از دیدگاه همه ادیان تربیت امری ضروری می‌باشد که لازمه تربیت صحیح در اسلام کمک گرفتن از آموزه‌های قرآنی و بهره‌گیری از روایات و سیره معصومان است.

۳ بانوی ساوه‌ای از پایان نامه‌های خود دفاع کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha