دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اختتامیه هفتمین جشنواره استانی علامه حلی

حوزه/ در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان، برترین‌های هفتمین جشنواره استانی علامه حلی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، اختتامیه هفتمین جشنواره استانی علامه حلی عصر امروز با تجلیل از برترین‌ها در استان گلستان به کار خود پایان داد.

در مراسم تجلیل از این برترین‌ها که با حضور جمعی از مسئولان حوزه علمیه خواهران و برادران، مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌ علمیه و ممتازین جشنواره علامه حلی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به همزمانی سال جدید و ماه مبارک رمضان، ضمن بیان توصیه‌هایی برای ورود به ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان مردم را برای ورود به این ماه آگاه می‌کردند.

وی ماه مبارک رمضان را ماه خودیابی خواند و گفت: باید در ماه رمضان اندیشید که کجا هستیم و جایگاهی که باید باشیم را شناخت و این دو را با هم مقایسه کرد، بر اساس آیات قرآن کریم، جایگاه انسان بندگی است و این خاص انسان است که باید آن را پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، به مقایسه جایگاه آفرینش انسان و ملائکه پرداخت و یادآور شد: ملائکه از ابتدای خلقت‌شان در مقام فعلیت بودند و قوه‌ای در آنها وجود نداشت، در حالی که انسان در مقام قوه است و باید با خودیابی به مرحله بندگی برسند.

آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگر، امر پژوهش را مهم خواند و گفت: در گذشته تحقیق و پژوهش مطرح نبود و تمام دغدغه طلاب فهمیدن متون درسی حوزه بود، پژوهش در حوزه، امر مبارکی است و باید طلاب در موقعیت‌های پیش‌آمده به دنبال تحقیق روند.

وی مباحثه دروس دینی را از امتیازات حوزه‌های علمیه دانست و یادآور شد: امر مباحثه در حوزه خیلی خوب است، زیرا موجب رشد تفکر انسان می‌شود و نوعی ورزش فکری بوجود می‌آید، زیرا طلاب مطالب را بحث می‌کنند.

امام جمعه گرگان با بیان‌ این‌که با نبود تحقیق، علم کمتر رشد می‌کند، به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب در مواجه با تحریم‌ها و رشد علمی کشور اشاره کرد و ادامه داد: همچنین، نباید از شبهات ترسید به ویژه مسلمانان که گنجینه‌های علمی عظیمی دارند، شبهات موجب تفکر و اندیشیدن و پاسخ یافتن آنها می‌شود.

وی علم و پژوهش را مفید دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات جامعه را می‌توان با استفاده از این ظرفیت برطرف کرد و به کمک صنعت و اقتصاد بیاید، در حوزه نیز علوم باید مشکلات مردم و شبهات جوانان را حل کند.

آیت‌الله نورمفیدی، به شخصیت علمی علامه طباطبائی و استاد مطهری اشاره کرد و افزود: استاد مطهری علم را گسترده کردند و حتی کتاب داستان راستان ایشان نیز مورد استفاده است، ایشان علم را به پیچ‌ و خم‌های گرفتاری و مشکلات مردم آورد تا مفید باشد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، تأکید کرد: به خواهران و برادران طلبه باید القا کرد تا درس بخوانند و وارد میدان‌هایی شوند که انبیاء وارد شدند و مراقب سخنان خود باشند که موجب اشکال و شبهه نشوند.

درخشش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان

خانم حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان هم در این نشست گزارشی از نحوه ارزیابی آثار ارسالی ارائه داد و گفت: امسال چهاردهمین دوره کشوری علامه حلی(ره) و هفتمین جشنواره استانی برگزار شد.

وی اعلام کرد: از میان آثار ارسالی از استان گلستان، ۲۸۴ اثر مربوط به حوزه خواهران بود که ۱۲ نفر از نفرات برتر امروز تجلیل خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان افزود: برگزیدگان از مدارس علمیه خواهران الزهراء(س) گرگان و مینودشت، سعدیه خواهران رامیان و کوثر علی آباد کتول بوده و بیشترین آمار متعلق به الزهراء(س) گرگان است.

ارسال ۵۲۸ به جشنواره استانی

در ادامه جلسه، حجت الاسلام عباسعلی رضایی دبیر جشنواره استانی علامه حلی ضمن تبیین برنامه های پژوهشی حوزه بیان کرد: مباحث پژوهشی در مدارس رو به رشد است و مشوق‌های خوبی برای محققین در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: در این جشنواره ۵۲۸ اثر ارسالی، با هم به رقابت پرداختند که از مجموع این تعداد ۱۸ اثر رتبه برگزیده استانی را به خود اختصاص دادند و جهت رقابت کشوری به قم ارسال شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان گلستان به رشد چشمگیر بیش از ۵۰۰ درصدری مشارکت برادران نسبت به سال گذشته اشاره کرد و در پایان از همکاری خوب مدیر و معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران با دبیرخانه استان تشکر کرد.

برترین‌های هفتمین جشنواره استانی علامه حلی در گلستان تجلیل شدند

برترین‌های هفتمین جشنواره استانی علامه حلی در گلستان تجلیل شدند

برترین‌های هفتمین جشنواره استانی علامه حلی در گلستان تجلیل شدند

برترین‌های هفتمین جشنواره استانی علامه حلی در گلستان تجلیل شدند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha