سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
فاطمه امیدی

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: شبهه‌زدایی از ذهن مخاطب بخصوص در فضای آلوده امروز امری مهم است که باید جهاد تبیین را در جامعه جدی گرفت لذا جهاد تبیین به عنوان یکی از سرفصل‌های جشنواره هفتم علامه حلی استان اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد فاطمه امیدی امروز در آیین اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی چهارمحال و بختیاری گفت: ارسال ۳۷۰ اثر علمی به دبیرخانه جشنواره عمدتاً در قالب مقاله و اندکی در قالب پایان‌نامه و کتاب نشان از تلاش وافر علمی طلاب خواهر و معاون آموزش و معلمان دارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری افزود: هر چند آمار کمی آثار در جشنواره مورد توجه است، اما با توجه به کیفیت آثار در راستای صیانت از حریم حقیقت، تبیین، تشریح و شفاف‌سازی مسئله مهم و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که نباید در حاشیه این آمار برود.

وی ادامه داد: شبهه‌زدایی از ذهن مخاطب به خصوص در فضای آلوده امروز امری مهم است که باید جهاد تبیین را در جامعه جدی گرفت لذا جهاد تبیین به عنوان یکی از سرفصل‌های جشنواره هفتم علامه حلی استان اعلام می‌شود.

امیدی بیان کرد: جهاد تبیین در حوزه زن و خانواده یک امر ضروری در جامعه است چرا که امروز بیش از گذشته زن در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: خانواده امروز با چالش‌های متعددی از جمله تزلزل باورها و اعتقادات، ضعف ارتباطات خانوادگی، فرزند ابزاری در خانواده، ضعف دانایی، شیوع بی‌بند و باری‌های اخلاقی، انواع بزه و ... رو برو است.

امیدی افزود: کم‌حوصلگی در یادگیری، کم‌ظرفیتی در مقابل مشکلات و افزایش روحیه مصرف‌گرایی چالش‌های مهم خانواده‌های امروز هستند، در صورتی که خانواده باید تربیت فرزند را محور اصلی خود قرار دهد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان با بیان اینکه نقش اصلی تربیت در خانواده بر عهده زنان است، گفت: فرزندآوری، ارائه تصویر اصیل از مسائل جهان، ارائه بینش اخلاقی صحیح و نهادینه کردن آن در فرزندان و تربیت صحیح از وظایف مادران در حوزه زنان است.

امیدی اظهار کرد: شبهه‌زدایی از ذهن مخاطب بخصوص در فضای آلوده امروز امری مهم است که باید جهاد تبیین را در جامعه جدی گرفت لذا جهاد تبیین به عنوان یکی از سرفصل‌های جشنواره هفتم علامه حلی استان اعلام می شود.

وی در پایان گفت: پژوهشگران می‌توانند با تکیه بر آیات سوره انسان یا حدیث کسا به عنوان منابع غنی در حوزه جهاد تبیین زن و خانواده تحقیق کنند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha