دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
توزیع 5 هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان گلستانی

کمیته امدادامام خمینی (ره) با حمایت نماینده ولی فقیه در گلستان و همکاری مراکز نیکوکاری مسجد جامع گلشن، مصلی گرگان و کارخانه پگاه ۵ هزار بسته معیشتی برای نیازمندان تهیه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروز پنج شنبه در مراسم آماده سازی ۵۰۰۰ بسته‌ معیشتی در مصلی گرگان با تاکید بر بهره‌برداری از فیوضات ماه مبارک رمضان و خودیابی در این ماه گفت: انسان ممکن است خود را گم کند و کسی که خدا را فراموش کند خود را نیز گم می کند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان تلاش کنیم تا تعلقاتی که به غیر خدا داریم را از خود دور کنیم؛ امام علی علیه‌السلام فرمودند: «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک»؛ تنها باید یک وابستگی به خدا داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با استناد به روایتی بیان کرد: خداوند بندگانی دارد که در جهت کمک به مردم تلاش می کنند و پاداش آنها در قیامت امنیت و آرامش است که نعمت بسیار بزرگی است و خداوند این توفیق را به کسانی که داده و می‌دهد که دلشان در جهت خدمت به دیگران می تپد و به هر شکلی دغدغه دارند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این‌که شادکردن دل دیگران صدقه و بهترین انفاق است، تبسم در مواجهه با دیگران و هر چه که در جهت بندگی با خدا و خدمت به بندگان خدا باشد را بسیار مورد رضایت و خشنودی خداوند دانست و گفت: ان‌شاءالله خداوند کسانی که در این اقدام تلاش کردند، مورد قبول خداوند باشد و همین خدمت موجب توفیق ورود در ماه رمضان شود و از این ماه پربرکت معنوی استفاده‌های معنوی کنیم.

وی با اشاره به دعای رسول گرامی اسلام در نیمه ماه رمضان ابراز کرد: دنیا آغاز کار و زندگی ماست؛ به فرمایش رسول خدا(ص) نباید دنیا بزرگترین همّ و غمّ و بزرگترین حدّ دانش باشد.

امام جمعه گرگان در پایان از همه حاضران تشکر و قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، در آستانه سال جدید و فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با حمایت آیت‌الله نورمفیدی ۵۰۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و پنیر به ارزش هر نفر ۹۸۰ هزار تومان از فردا بین نیازمندان شناسایی شده توزیع خواهد شد؛ همچنین در نیمه ماه مبارک رمضان و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام ۵۰۰۰ بسته دیگه نیز توزیع خواهد شد.

روز گذشته نیز ۸ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند و در روزهای آینده قریب به ۲۰ زندانی دیگر نیز آزاد خواهند شد. تاکنون قریب به ۱۷۶ زندانی آزاد شده اند؛ همچنین کمک‌هایی به ارزش حدود یک و نیم میلیارد تومان برای زلزله زدگان ارسال شده و حدود ۲ میلیارد در سال گذشته برای نیازمندان غذا طبخ شده است.

در آماده سازی این ۵۰۰۰ بسته‌ معیشتی، کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری مراکز نیکوکاری مسجد جامع گلشن، مصلی گرگان و کارخانه پگاه و خیرین گلستان مشارکت داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha