یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش «هویت عصری زنان در آینه قرآن و حدیث»

مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(س) گرگان با مشارکت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان و مدارس علمیه خواهران سطح ۲ همایش «هویت عصری زنان در آینه قرآن و حدیث» را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم صدیقه بهرامی با اعلام این خبر بیان کرد: توجه به مقام و منزلت زن، ارزش گذاشتن به تمام اقشار جامعه ای است که بخش اعظم هویت خود را میراث دار هویت زنان در نقش‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی‌اش است.

وی افزود: زن پایه تشکیل خانواده و مؤثرترین فرد در تربیت فرزندان، عنصر هدایتگر و جامعه ساز است، به همین دلیل مسائل مربوط به زنان در قرون معاصر از مهمترین دغدغه‌های متفکران محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی همایش «هویت عصری زنان در آینه قرآن و حدیث» خاطرنشان کرد: عنایت به رسالت حوزه‌های علمیه خواهران در تبلیغ، ترویج، تثبیت و تعمیق فرهنگ و معارف اسلامی و ارزش‌های انقلابی در سطح ملی و فراملی و زمینه‌سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی به ویژه در عرصه زن و خانواده بر اساس قرآن کریم و سنت نبوی(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام)؛ برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها بسترسازی گفتمان و توجه علمی و تامل پژوهشی در آراء و افکار و اندیشه‌های موجود است.

خانم بهرامی افزود: تبیین ماهیت و هویت زن و مداقه مبتنی بر قرآن و احادیث دینی در رویکردها، تصویرها و تصورات عصری در قالب همایش و کنفرانس با حضور و مشارکت کارشناسان و دکترین بحث؛ گام‌های اولیه و ضروری در ایجاد تمدن نوین اسلامی و معرفی الگوی سوم زن در نهادی است که رسالت و مأموریتش بر حل مسائل زنان و خانواده بنا شده است.

وی به اهداف همایش اشاره کرد و گفت: عملیاتی کردن رسالت و ماموریت حوزه علمیه خواهران در بستر علمی و پژوهشی، نظریه‌پردازی و تولید علم در مسائل زنان، شناسائی، تشریح و تبیین اندیشه‌ها و دیدگاه‌های نوین متخصصان در موضوع، ایجاد فضای تبادل اطلاعات و افکار با سازمان‌ها و نهادهای علمی و پژوهشی و ارائه دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی و علمی در عرصه زن و خانواده از سوی طلاب، دانشجویان، اساتید و فرهیختگان صاحب‌نظر از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان توضیح داد: همایش «هویت عصری زنان در آینه قرآن و حدیث» بصورت ملی برگزار خواهد شد و تمام فرآیند در سامانه همایش‌های استان بسترسازی شده است؛ آغاز به کار این همایش و ارسال آثار از ۱۵ اسفند کلید خورده و تا ۳۱ مرداد پذیرای آثار اندیشمندان و فرهیختگان خواهیم بود.

خانم بهرامی با بیان این‌که اختتامیه همایش آذر ۱۴۰۲ همراه با بزرگداشت هفته پژوهش خواهد بود، اعلام کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به آدرس http://hamayeshgolestan.ir ارسال فرمایند.

وی بیان کرد: این همایش بزودی در پایگاه استنادی جهان اسلام isc ثبت خواهد شد؛ همچنین آثار پذیرفته شده در مجلات علمی-پژوهشی از جمله: تحقیقات فقه و حقوق خانواده چاپ خواهد شد و بنا به توضیحات عوامل اجرایی همایش، در حال رایزنی برای جایگزین ساختن مقالات مورد پذیرش بجای مقاله الزامی رساله سطح چهار هستیم با این توضیح که عناوین همسو با رشته‌های این مقطع باشد.

بر اساس این گزارش، مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(س) گرگان با مشارکت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان و مدارس علمیه خواهران سطح ۲ این همایش را برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha