شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار جامعه قرآنی با نماینده ولی فقیه در خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: خداوند متعال وقتی که برای اعمال غیر ارادی مثل خوابیدن و نفس کشیدن در ماه رمضان، ثوابی لحاظ کرده است، در برابر اعمال ارادی آن مثل تلاوت آیات قرآن چه ثواب بالایی مدنظر دارد، که نشان از ویژه بودن آن می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان شب گذشته در دیدار با جامعه قرآنی استان، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تلاقی آن با سال نو، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن کریم است.

وی افزود: براساس روایات، از مدت‌ها قبل اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مومنین را برای استفاده از ظرفیت‌های این ماه مبارک تشویق می‌کردند، چراکه این ماه ماهی بی‌بدیل است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: خداوند متعال وقتی که برای اعمال غیر ارادی مثل خوابیدن و نفس کشیدن، در ماه رمضان ثوابی لحاظ کرده است، در برابر اعمال ارادی آن مثل تلاوت آیات قرآن چه ثواب بالایی مدنظر دارد، که نشان از ویژه بودن آن می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بخش این کلام نورانی، عمل به دستورات آن است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: وجود مبارک حضرت امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند، خداوند متعال قرآن کریم را به سه بخش تقسیم کرده‌اند، در قسم اول جاهل و عالم می‌توانند از آن استفاده کنند، قسم دوم کسانی که خداوند متعال به آن شرح صدر داده و از نورانیت آن بهره‌مند هستند و قسم سوم وجود مقدس حضرت محمد(ص) و آل محمد(ع) است.

وی با توصیه به روزه داران که از لحظه لحظه‌های ماه مبارک رمضان استفاده کنند، یادآور شد: انسان ضمن بهره از آیات قرآن کریم، باید بتواند آن را به مرحله عمل برساند، در جامعه ایمانی و دینی هرگاه آیات قرآن در مرحله عمل خودنمایی کردند، آنگاه آن جامعه موفق شده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت و فضیلت نماز اول وقت در کلام بزرگان، گفت: در ماه مبارک رمضان انسان برای نماز اول وقت در هر سه وعده تمرین کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha