شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی بابایی کارنامی

حوزه/ نماینده مردم ساری در مجلس در تذکری خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار عدم دخالت این نهاد در کار قوا و همراهی آن با دولت و مجلس شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، علی بابایی کارنامی، در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، ۱۵ فروردین ماه) در نطق میان دستور خود با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید»، گفت: این شعار رهبر معظم انقلاب، وظیفه سه قوه را بیش از پیش سخت تر و حساس تر کرده به طوری که مردم باوفای ایران عزیز در سالی که گذشت در حوزه اقتصادی، سالی پر از مشقت و با ناکامی های شاخص اقتصاد خُرد و کلان مواجه بودند به طوری که برخی مواقع برخی مسئولان به جای پاسخگویی مطلوب و رضایتبخش، فقط توجیه عملکرد کردند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در حالی که مردم کوچک تر از هر روز شده و بیکاری جوانان به رکود اقتصادی انجامید و رشد سرمایه گذاری، منفی شده بود، نامگذاری سال جدید، امید به دامنه پربار مردم بازگشت و وظیفه ما بیش از هر زمان دیگر سنگین تر شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا مردم از ما می پرسند چرا مصوبه واردات خودرو را ابلاغ می کنید اما دولت سلیقه ای عمل می کند و چرا مجلس قانون رتبه بندی معلمان را تصویب و ابلاغ می کند اما دولت اهتمامی به اجرای آن ندارد، چرا دولت در رسیدگی به کارگران شاغل و بازنشسته موفق نبوده، وزارت صنعت با عرضه خودرو متناسب با سفره های مردم ناکام ماند، چرا مدیریت و کنترل بازار ارز را دولت به خوبی انجام نمی دهد.

بابایی کارنامی اضافه کرد: چرا در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دچار وادادگی شده و عدالت اجتماعی کلمه ای نایاب در نظام حکمرانی ما شده است و چرا حمایت از کشاورزان در حوزه های مختلف از جمله صادرات و تهیه نهاده های دامی و کشاورزی صورت نمی گیرد و چه کسی باید پاسخگو باشد؟ که پاسخ آنها در شعار سال ۱۴۰۲ نهفته است لذا باید با قوه عاقله مجلس و دولت به جنگ تمام عیار این نابسامانی های تمام عیار برویم و با منطق و استفاده از ظرفیت مردم در جهت حل مشکلات اقتصادی کوشا باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکر به مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: نباید در کار مجلس دخالت کنید و همراه دولت و مجلس باشید.

وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر نیرو بیان داشت: احداث احتمالی سد فینسک و سایر سدها در حوزه آبریز مازندران و توقف ساخت این سد با توجه به بحران سال جدید که بیش از صد هزار هکتار زمین های کشاورزی مازندران از جمله حوزه مرکزی این استان به دلیل کمبود منابع آبی دچار تنش های آبی شده است باید مورد توجه باشد.

بابایی کارنامی در تذکری خطاب به وزیر صمت بیان داشت: چرا توان مدیریت و کنترل خودرو به متقاضیان را ندارید آیا واقعا پراید با قیمتی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان و کوئیک با قیمتی بیش از ۳۸۰ میلیون تومان تحویل مردم شود. دنا، پژو، شاهین و ماشین های لوکس هم نمی خواهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: چرا با توجه به مشکلات عدیده کشاورزان و باغداران استان مازندران نسبت به پرداخت خسارت سرمازدگی، خشکسالی و عدم صادرات به موقع محصولات باغی و برنج اقدام نمی کنید که اگر این افراد محصولات خود را به دولت نفروشند به چه کسی بفروشند و متولی آن کیست؟

وی افزود: بیش از ۳۰۰ هزار تن شالی در دست مردم و کشاورزان است پس واردات را چه کسی انجام می دهد و مافیا کیست که دولت توان مقابله با آنها را ندارد.

بابایی کارنامی در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: پروژه های راه های اصلی ساری و میاندرود و چند پل غیرهمسطح هنوز تمام نشده و جاده گهرباران و پلی در منطقه بعد از ۳۰ سال همچنان نیمه تمام باقی مانده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری خطاب به وزیر کشور خاطرنشان کرد: زباله سوز ساری و مدیریت شهری ساری چه وقت تمام می شود و چرا برای تأمین مالی آن همکاری نمی شود. سازمان برنامه و بودجه، رئیس جمهور و وزارت آموزش چرا به موقع نسبت به پرداخت حقوق رتبه بندی معلمان اقدام نشد که واقعا در این باره متأسف هستیم چرا که مجلس و دولت یک کار نادر را انجام داد اما در نهایت به آن عمل نشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha