دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسینی بوشهری و کمیته امداد قم

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اینگونه نیست که اگر امسال بحث تولید و مهار تورم مطرح شده است، پرونده شعارهای سال‌های گذشته بسته شده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین با اشاره به شعار امسال گفت: شعارهایی که توسط مقام معظم رهبری به صورت سالانه مطرح می‌شوند، در حقیقت یک بسته جامع هستند.

وی افزود: در سال‌های اخیر عمدتاً محور شعارهای سال، اقتصادی بوده‌اند؛ اما اینگونه نیست که اگر امسال بحث تولید و مهار تورم مطرح شده است، پرونده شعارهای سال‌های گذشته بسته شده باشد و مثلا به بحث اشتغال توجهی نشود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: شعارهایی که در هر سال مطرح می‌شود، باید به شعارهای سال‌های گذشته اضافه شود تا در نتیجه آن یک دید وسیع و جامعی بدست آید. به عبارت دیگر باید وقتی به مهار تورم توجه می‌کنیم، نیم نگاهی نیز به اشتغال و مسائل دیگر داشته باشیم.

کمیته امداد، متناسب با مناطق مختلف کشور، برای مدد جویان تعاونی تشکیل دهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تشکیل تعاونی‌های مختلف توسط کمیته امداد را، راه حل بی نیاز کردن مددجویان از کمک‌های خرد ارزیابی کرد و ابراز داشت: یکی از کارهایی که کمیته امداد می‌تواند بواسطه آن مدد جویان را در چرخه اشتغال وارد کند و هم از لحاظ مالی آن‌ها را بی نیاز سازد، تشکیل تعاونی‌های مختلف و شریک کردن مددجویان در این تعاونی‌هاست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: تشکیل و فعالیت این تعاونی‌ها باید با نظارت دقیق مسئولین کمیته امداد و متناسب با اقتضائات مناطق مختلف کشور صورت پذیرد.

وی ارائه گزارشات شفاف از اقدامات کمیته امداد را سبب تشویق مردم به مشارکت در فعالیت‌های کمیته امداد عنوان کرد و اظهار داشت: کمیته امداد به برکت انقلاب اسلامی اکنون تبدیل به درخت تنومندی شده است که علی رغم همه فضاسازی‌هایی که بر علیه آن صورت گرفته است، هیچگونه خللی در فعالیت‌های آن به وجود نیامده و خیرین مانند گذشته در میدان حضور دارند؛ البته ارائه گزارشات شفاف از عملکرد کمیته امداد می‌تواند سبب تشویق دیگران به مشارکت در فعالیت‌ها شود.

شایان ذکر است:در ابتدای این دیدار محسن مسعودیان راد گزارشی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی در استان قم در محورهای اشتغالزایی، اعتبارات ویژه به منظور حل مشکلات حوزه مسکن و پیوست فرهنگی در فعالیت‌ها با تأکید بر معارف مهدوی، ارائه کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha