شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احمد دهدار

حوزه/ حجت الاسلام دهدار با تأکید بر اینکه باید تلاوت قرآن را جزو برنامه های روزانه خود قرار دهیم، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه تلاوت قرآن و تدبر در معانی و مفاهیم عمیق و الهام بخش این کتاب آسمانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، امروز در محفل نورانی انس با قرآن کریم در جمع مسئولان و کارکنان دژبان کل ارتش، ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: در بهترین ماه ها، روزها و زمان ها قرار گرفته ایم که در توصیف آن پیامبر اکرم(ص) می‍فرمایند: نفس کشیدن در این ماه نیز مانند ذکر سبحان الله است.

وی با بیان اینکه برگزاری محافل نورانی اُنس با قرآن کریم از برکات این ماه است، گفت: برای هرچیزی بهاری است و بهار قرآن رمضان است. تلاوت یک آیه قرآن در این ماه پربرکت به منزله ختم قرآن کریم است لذا باید تلاوت قرآن را جزو برنامه های روزانه خود قرار دهیم.

حجت الاسلام دهدار ادامه داد: ماه مبارک رمضان، ماه تلاوت قرآن و تدبر در معانی و مفاهیم عمیق و الهام بخش این کتاب آسمانی است و همان گونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید فرمودند: آمیخته شدن مجالس تلاوت قرآن با ترجمه و تفسیر آیات برای انتقال مفاهیم و مضامین قرآنی به مستمعین و اثرگذاری بر آن‍ها، امری ضروری است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش امام راحل را مصداق یک انسان کامل دانست و افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی با وجود مشغله فراوان، در ماه رمضان چند مرتبه قرآن را ختم می کردند.

حجت الاسلام دهدار در پایان گفت: یکی از اهداف توسعه قرآنی حفظ آیات نورانی در بین کارکنان و خانواده ها است که پیشرفت های خوبی حاصل شده ولی تا نقطه مطلوب فاصله داریم و راه حل آن را برنامه ریزی دقیق و منسجم است. بنابراین با تشویق جوانان و نوجوان به فراگیری آموزش های قرآنی و برنامه ریزی مناسب و منسجم در حوزه آموزش مفاهیم و حفظ آیات نورانی قرآن کریم باید در مسیر انس هرچه بیشتر با این کتاب آسمانی تلاش ویژه ای انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha