دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سیداحمد خاتمی

حوزه/ نمازجمعه این هفته تهران، ۱۸ فروردین ماه در دانشگاه تهران، به امامت آیت الله سید احمد خاتمی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نمازجمعه این هفته تهران، ۱۸ فروردین ماه در دانشگاه تهران، به امامت آیت الله سید احمد خاتمی برگزار خواهد شد. طبق روال، ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه تهران به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

هم چنین آقای مهندس محمد اسلامی (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران) سخنران پیش از خطبه این هفته خواهند بود.

به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام کتاب «دو امام مجاهد» امام حسن و امام حسین علیهماالسلام؛ معرفی می گردد.

کتاب دو امام مجاهد مشتمل بر شش گفتار از حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) است که در سالهای ۵۱و ۵۲ ایراد شده است.

در این کتاب علاوه بر شرح نظریّه‌ی «انسان ۲۵۰ساله» به جایگاه والا و مهمّ امام حسن(علیه‌السّلام) در این دوران و چرایی دست کشیدن از جنگ و علل پذیرفتن آتش‌بس و بیان تفاوت شرایط امام حسن و امام حسین(علیهماالسّلام) پرداخته‌ شده است.

کتاب دو امام مجاهد برای شبهه ای که بویژه در سالهای اخیر در مورد امام حسن مجتبی علیه السلام بیشتر مطرح و آن حضرت را امام صلح معرفی کرده اند، به خوبی پاسخ ارائه نموده است و خواننده پس از مطالعه این کتاب در می یابد که آنچه این دو امام مجاهد انجام داده اند، تفاوتی ندارد.

نوع نگاه معظم له در این شش گفتار، بسیار بدیع است با اینکه در زمان ایراد این بیانات در سنّ ۳۲و ۳۳سالگی بوده‌اند.

در این گفتارها منابع روایی و تاریخی متعدّدی مورد استفاده‌ قرار گرفته است که سخنرانی ایشان را بسیار متفاوت از سخنرانی‌های معمول آن زمان و حتّی حال حاضر می‌کند و بیشتر به جلسات علمی و درسی محقّقانه شبیه است.

کتاب دو امام مجاهد با ۳۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه در معرض انتخاب علاقمندان می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha