یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1079842
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
سمنان

حوزه/ رئیس هیئت‌ امنای مدرسه علمیه نجمیه گفت: همه‌ساله در زمان حج شبهات زیادی وارد می‌شود که این وظیفه طلاب است تا این شبهات را پاسخ دهند و مردم را آماده انجام این عمل عبادی وسیاسی کنند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در سمنان، حجت‌الاسلام مهدی اشرف رئیس هیئت‌امنای مدرسه علمیه نجمیه سرخه، روز گذشته در بازدید از محفل جزءخوانی قرآن کریم در مدرسه علمیه نجمیه، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات طلاب در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در چینش نظام تربیتی باید به انجام مناسک اسلامی توجه ویژه داشته باشیم، زیرا گاهی اوقات دیده می‌شود به‌جای تأکید بر مناسک، برای تربیت جامعه به‌دنبال یک جایگزین هستیم، مثلاً به‌جای این‌که مشکلات مساجد را حل کنیم، مکان‌های دیگری را برای برگزاری مراسم انتخاب می‌کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین مناسک اسلامی را برگزاری حج دانست و گفت: همه‌ ساله در زمان حج شبهات زیادی وارد می‌شود که این وظیفه ماست تا این شبهات را پاسخ دهیم و مردم را آماده انجام این عمل عبادی وسیاسی کنیم.

رئیس هیئت‌امنای مدرسه علمیه نجمیه سرخه، ادامه داد: باید خودمان باور کنیم که بهترین وسیله تربیت جامعه، مناسک است، پس کار اسلامی را باید از اسلام و از آیات و روایات گرفت نه این‌که ظاهرسازی کرد.

حجت‌الاسلام اشرف، در ادامه به جایگاه زن در جوامع مختلف اشاره کرد و گفت: جایگاه زن همیشه در طول تاریخ مورد چالش بوده‌ و بسیاری از مکاتب برای‌ پیشبرد اهداف خود در ظاهر از مقام زن حمایت کرده‌اند، اما در مقام عمل تنها مکتبی که به زن توجه کرده، دین مبین اسلام است.

وی تصریح کرد: مکاتب بشری یا ناقص و یا به‌دنبال نیازهای مادی خود هستند و امروز دشمن به وسیله هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی با طراحی لباس‌های تحریک کننده به‌صورت مد و پوشش وارد جامعه اسلامی می‌کنند و زنان مسلمان گاه دانسته و گاه نادانسته از این پوشش‌ها در جامعه استفاده می‌کنند.

رئیس هیئت‌امنای مدرسه علمیه نجمیه سرخه، ادامه داد: در مکتب اسلام بین زن و مرد تفاوتی قائل نشده‌اند و مصداق آن آیه «ان أکرمکم عندالله اتقیکم» است و در واقع حقیقت و فطرت زن، زیبا دوستی است ولی بدن نمایی نیست، درصورتی‌که دشمن آن را وارونه نشان می‌دهد.

حجت الاسلام اشرف، اظهار کرد: بخشی از مخاطبین دشمن، جوامع غیراسلامی هستند که از این عوامل تأثیر زیاد نمی‌گیرند، زیرا عملکرد این رفتار بر زنان در جامعه خود را دیده‌اند و این تبلیغات بر روی مخاطبان جوامع کشورهای اسلامی که جوامع غربی را ندیده‌اند، بیشتر تأثیرگذار است.

وی، جهاد تبیین را برای آگاه کردن زنان و دختران ضروری دانست و گفت: باید شبهات این قشر را پاسخ داد و به زنان فهماند که در جامعه اسلامی زن ۱۰ حقوق دارد و پوشش یکی از آن‌هاست که محدودیت آن براساس دین و شریعت به نفع زنان است.

رئیس هیئت‌امنای مدرسه علمیه نجمیه سرخه، بیان کرد: زنان از صدر اسلام از جمله حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س)، چه در میدان جنگ و چه میدان‌های مختلف، نقش اساسی در جامعه داشتند.

حجت الاسلام اشرف، افزود: قرآن تأکید زیادی بر نقش عظیم زنان در اسلام داشته است و برای جوامع اسلامی مَثَل حضرت آسیه(س) و حضرت مریم(س) را بیان کرده‌ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha