یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پذیرش حوزه

حوزه/ مدیران بخش‌های گوناگون ستادی حوزه علمیه خراسان و صاحبنظران دارای ایده، در خصوص راهکارهای ارتقای جذب و پذیرش دانش آموزان در فضای مدارس علمیه استان، بحث و تبادل نظر کردند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست ستاد پذیرش حوزه علمیه خراسان در خصوص اهمیت و ضرورت تحول در پذیرش با حضور مدیران بخش‌های گوناگون ستادی و صاحبنظران امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

مدیران و فعالان بخش‌های گوناگون حوزه علمیه خراسان، در این نشست در باب راه‌های ارتقای جذب و پذیرش در حوزه و تبیین و معرفی حوزه در فضای جامعه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حاضران در این نشست با بیان اینکه می‌بایست حوزه علمیه خراسان به‌عنوان یک رشته در هدایت تحصیلی مدارس آموزش و پرورش مطرح باشد، بر دعوت از دانش آموزان برای آشنایی با فضای مدارس علمیه در قالب اردو و همچنین برگزاری دیدارهای مستمر با خانواده‌های طلاب تأکید کردند که می‌تواند در پذیرش دانش پژوهان، اثرگذار باشد.

صاحبنظران ضمن تأکید بر آنکه می‌بایست از سازمان‌هایی همچون دفتر و سازمان تبلیغات دعوت شود تا برای جذب و معرفی حوزه پای کار بیایند و در راستای جذب در حوزه اثر گذار باشند، به این مسئله اشاره کردند که راهیان نور ظرفیت خوبی برای جذب دانش آموزان دارد، چرا که بیش از ۲۳۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در آن حضور دارند.

برگزاری جلسات و گعده‌های علمی بالغ بر ۱۸۰۰ امام جماعت در مدارس برای ترویج پذیرش دانش آموزان در حوزه، برگزاری نشست‌های تخصصی با معاونان پرورشی انقلابی مدارس، دعوت از معلمان انقلابی دلسوز حوزه و نظام برای تبیین حوزه، از جمله دیگر راهکارها و نظراتی بود که پایبندی به آن می‌تواند حوزه را در عرصه جذب و پذیرش پیش بیندازد.

تشکیل ستاد پذیرش در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و برگزاری نشست‌های مستمر با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت مبلغان و توانمندان در راه پذیرش بیش از پیش حوزه علمیه خراسان، از جمله دیگر سرفصل‌های مورد بحث حاضران بود که می‌تواند ضمن تعامل با نهادها و سازمان‌ها، در اعتلای پذیرش صاحب نقش و اثرگذار باشد.

تشکیل گروه‌های جهادی و شناسایی افراد مرتبط با دانش آموزان به منظور شناسایی ظرفیت‌های دانش آموزی مستعد تحصیل در حوزه علمیه خراسان و استفاده از اساتید توانمند برای جذب دانش آموزان در حوزه، از دیگر موضوعاتی بود که مورد پیشنهاد قرار گرفت، همچنین بنا شد تا مجموعه‌های رسانه‌ای محتوای جذب فاخری تولید و ارائه کنند.

«استفاده از ظرفیت مدارس شبانه روزی و حضور روحانی مستقر به‌عنوان مبلغان در آن مدرسه»، «حضور و فعالیت مستمر روحانیون پیش نماز در مدارس آموزش و پرورش»، «فعالیت گروه‌های تبلیغی در مدارس علمیه»، «استفاده از ظرفیت نماز جمعه به منظور ارتباط صمیمانه با نسل جوان مخاطب»، «اختصاص تریبون نماز جمعه به ارائه محتوا و ابلاغ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به کلیه ائمه جمعه شهرستان‌ها به منظور اختصاص خطبه به معرفی حوزه» از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث و نقد حاضران قرار گرفت و بنا شد تا با رویکردهای، مستمر و جدی‌تر پیگیری و دنبال شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha