دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ گردهمایی به مناسبت روز ملی نهج البلاغه در اصفهان

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: برای به بار نشستن فرآورده های نهج البلاغه نیازمند زمان، هزینه و تربیت پژوهشگرانی متخصص و آشنا به مفاهیم نهج البلاغه هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نصرالله شاملی، شامگاه دوشنبه در نشستی که به مناسبت روز ملی نهج البلاغه به همت موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان برگزار شده بود، با بیان اینکه برای تشکیل هر تمدنی باید مبانی تعریف شود و ما برای ایجاد تمدن اسلامی باید مبانی، روش ها و مسائل مرتبط باآن را تعریف و تنظیم کنیم، تصریح کرد: آنچه که به اسم تمدن اسلامی ار منظر رهبری مطرح شده نیازمند استخراج مبانی عملی علوی از نهج‌البلاغه توسط محققین و پژوهشگران است تا وزارت خانه ها منطبق با این مبانی تنظیم شود.

رئیس انجمن مطالعات نهج‌البلاغه شعبه اصفهان با اشاره به سند ۲۰۳۰ که دولت قبل درصدد استقرار و اجرای آن بود، گفت: در مقابل سند ۲۰۳۰یک کار پژوهشی قوی و عمیقی را با چند پژوهشگر آغاز کردیم که طرح های مختلفی به شکل فرآوری تهیه شد که لازمه تبدیل فرآوری ها به طرح های عملی پشتیبانی های مالی است.

وی ادامه داد: این طرح ها شامل طرح تربیت معنوی، طرح سلامت روان، طرح شهر علوی برمبنای سندهای نهج البلاغه، طرح تجارت علوی و طرح نظریات نوین مبتنی بر نهج البلاغه از جمله ماحصل کار پژوهشی صورت گرفته است که همگی ذیل تمدن علوی گنجانده می شود.

شاملی عنوان کرد: امروز این طرح ها خاصه در عرصه تربیت دینی حاصل از فرمایشات امام علی(ع) برای اجرا و عملیاتی شدن به وزیر علوم داده شده است، همچنین طرح سلامت معنوی و سلامت روان از حمله ماحصل های این کار پژوهشی بوده که بسیار حائز اهمیت است.

وی تشریح کرد: در لوای همایش بین‌المللی که به همت موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان سال گذشته برگزار شد و تلاش اساتید لبنانی( نانسی الموسوی) طرح تربیت دینی از مهدکودک تا دانشگاه براساس مبانی نهج البلاغه تنظیم و تدوین شده که در اختیار ما قرار گرفته، ولی برای اجرایی شدن در سطح دانشگاه های کشور نیازمند پشتیبانی مالی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تاکید کرد: در عرصه سلامت روانی منطبق بر نهج‌البلاغه نیز اقدامات مشترکی را با اساتید مبرز بین المللی از جمله متخصصین خبره آمریکایی(جایزه نوبل سلامت معنوی) آغاز کردیم که براین اساس شاهد تشکیل یک بیمارستان سلامت روانی در آمریکا ( وابسته به دانشگاه نوادا، یکی از دانشگاه‌های تحقیقاتی و دولتی ایالات متحده ) و درمان ریشه ای مشکلات و رذائل اخلاقی آمریکایی ها هستیم و امروز به اصطلاح سخن علوی را سر سفره مردم آوردیم.

وی ابراز کرد: امروز به شدت در عرصه متخصصین سلامت روانی از نگاه علوی و نهج البلاغه دچار کمبود هستیم.

شاملی در پایان خاطرنشان کرد: برای به بار نشستن فرآورده های نهج البلاغه نیازمند زمان، هزینه و تربیت پژوهشگرانی متخصص و آشنا به مفاهیم نهج البلاغه هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha