دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی با پیشنهاد تغییر زمان آغاز برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در کشور گفت:مسائل مربوط به روزه داری، بُعد مسافت و مشکلات ناشی از آن باعث استفاده حداقلی بازدیدکنندگان از نمایشگاه می شود.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه همزمان با اختتامیه هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان، برگزاری نمایشگاه را در زمان مناسب تر موجب استقبال بیشتر از نمایشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: این امری پسندیده بوده که هر ساله نمایشگاه قرآن کریم در ماه بهار قرآن برگزار می شود، اما در ماه مبارک، عموم مردم روزه می باشند و با توجه به مسافتی که باید برای بازدید از نمایشگاه طی شود این مسئله برای مردم دشوار است.

وی افزود: این مسئله حتی در بازدید از نمایشگاه کشوری قرآن کریم در تهران نیز وجود دارد، لذا اگر بتوانند نمایشگاه قرآن و عترت را یک هفته پیش از ماه مبارک آغاز و در ماه مبارک ادامه دهند، علاوه بر این که متناسب با ماه مبارک رمضان است مردم نیز بهتر می توانند در این نمایشگاه حضور یابند.

مهم ترین راه ترویج عملی قرآن کریم عملکرد مسئولین نظام جمهوری اسلامی

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر این که حتی حضور متدینین در نمایشگاه نیز تحت الشعاع این مسئله است تصریح کرد: بسیاری از متدینین نیز این سوال را دارند که چرا نمایشگاه در ماه مبارک رمضان برپا می شود و امکان حضور را به حداقل می رساند.

مومنی در ادامه با بیان این که مهم ترین راه ترویج عملی قرآن کریم عملکرد مسئولین نظام جمهوری اسلامی است گفت: مسئولین نظام اگر بخواهند در حیطه برنامه ریزی و سیاست گذاری های کلان موفق باشند باید از نظریه ها، کارشناسان قرآنی و تئوری های قرانی استفاده کنند و کمتر به تئوری های غربی پرداخته شود، چرا که ناکارآمدی این نظریه ها نه تنها در کشور ما، بلکه در سطح جهان روشن و آشکار شده است.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه نیز باید برای ترویج عملی فرهنگ قرآنی در دو سطح اقدام کند، در وهله اول آشنایی با معارف قرآن مانند قرائت و تفسیر و در بعد دوم حوزه باید به نظریه پردازی در علوم قرآنی و اخراج منابع اصیل از قرآن و سنت برسد تا بتواند پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha