دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یوسفی مقدم

حوزه/رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن درحال رقم زدن بزرگ‌ترین فعالیت های قرآن پژوهی کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم، رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم، رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به رونمایی از ۸۰ اثر قرآنی جدید این پژوهشکده گفت: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن درحال رقم زدن بزرگ‌ترین فعالیت های قرآن پژوهی در سطح کشور است.

وی افزود: ثمره این پژوهش‌ها خروجی‌های ارزنده ای در قرآن پژوهی است که میتوان در بین آنها به دایرة المعارف قرآن کریم در ۳٠جلد اشاره کرد که بزرگ ترین دایرة المعارف در این زمینه در جهان اسلام است. همچنین دایرة المعارف قرآن و استشراق دیگر اثری است که در دست انتشار قرار گرفته است.

این پژوهشگر حوزه قرآن در باب اهمیت رجوع به این کتاب آسمانی ادامه داد: قرآن منبع و معدن اصلی معرفت و شناخت است اگر بنا داریم که در مسیر تمدن قدم برداریم و مؤثر واقع شویم باید به قرآن رجوع کنیم. در مرحله اول باید قرآن را خواند، سپس ترجمه کرد، بعد از آن تفسیر و تدبر را پیش گرفت و سر آخر بنا به گفته امیر درباب یاران خود باید معرفت قرآنی را در جامعه نهادینه کرد.

وی افزود: ما در این نمایشگاه ۸٠ اثر در راستای نظام سازی قرآنی را رونمایی خواهیم کرد. همچنین پژوهشکده ما ۳٠ اپلیکیشن قرآنی را تولید کرده است که میتوان به شکل رایگان آن را از کافه بازار تهیه کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha