سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان گفت: در شرایطی مردم فلسطین از آرمان های خود دفاع می کنند که در داخل خود رژیم اسرائیل شکاف عمیقی وجود دارد و این شکاف به سرعت به دره‌ای تبدیل خواهد شد که این رژیم درون آن محو می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان در مصلای امام علی(ع) با تقدیر از حضور انبوه مردم انقلابی کرمان در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: فلسطین در جغرافیای جهان امروز منطقه فوق العاده استراتژیک و از نظر معنوی مهد پیامبران بزرگی است و مسجد الاقصی نیز مورد احترام سه دین بزرگ مسیحیت، یهودیت و اسلام قرار دارد.

وی با اشاره به تاریخچه اشغال فلسطین تصریح کرد: همان کسانی دستور اشغال این سرزمین را دادند و اشغالگران را به رسمیت شناختند که بمب های ممنوعه را بر سر مردم در هیروشیما و ناکازاکی ریختند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر شعار عقیدتی حمایت از مظلومان و مبارزه با ظالمان شکل گرفت و اولین ندای دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به امر و دستور امام راحل آغاز شد.

ذات انقلاب اسلامی روحیه مقاومت را تقویت کرد

حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و ایران در سه بخش خدماتی به مردم فلسطین داده که اوضاع را به کلی عوض کرده است ادامه داد: ذات انقلاب اسلامی و پیروزی آن، روحیه امید، مبارزه و در انتظار پیروزی بودن را برای مردم فلسطین تقویت و زنده کرد و مردم فلسطین فهمیدند با مقاومت، جهاد و مبارزه پیروزی در دسترس است.

وی تأکید کرد: لذا از اولین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم مظلوم فلسطین نگاهشان به جمهوری اسلامی، امام عظیم الشان و رزمندگان اسلام در جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: خدمت دومی که انقلاب اسلامی به آرمان های فلسطین کرد، اعلام روز جهانی قدس و راهپیمایی برای همدلی، همدردی و همراهی با مردم مظلوم فلسطین است که پای این راهپیمایی ایستاد و همه جا از آن دفاع کرد؛ جمهوری اسلامی از تمامی ظرفیت خود برای همراهی با مردم فلسطین استفاده کرده است.

فلسطین دست برتر را دارد
وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی بزرگترین خدمات را برای مظلومان فلسطین ارائه داده تا آنان در صحنه های مختلف تنها نمانند افزود: این خدمات در عرصه عمل به مردم فلسطین چه در زمان امام (ره) و چه در زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی آنقدر جدی گرفته شد که امروز فلسطین را در شرایطی می بینیم که دست برتر را دارد.

حجت الاسلام علیدادی اظهار داشت: جبهه مقاومتی در منطقه شکل گرفته است که سه اشغال بزرگ را در تاریخ دنیای امروز با شکست روبه رو ساخته است؛ اشغال اول جنوب لبنان بود که تا بیروت در اشغال رژیم صهیونیستی قرار گرفت، اما جبهه مقاومت با پشتیبانی ایران اسلامی و مردان رشید و قهرمان این جبهه موفق شد این اشغالگری را به پیروزی تبدیل کند و اسرائیلی ها از جنوب لبنان عقب نشینی کردند.

وی با بیان اینکه اشغال کشور سوریه دومین شکست جبهه استکبار بود تصریح کرد: نیروهای مهاجم و تروریست نزدیک به ۸۰ درصد از خاک سوریه را اشغال کردند، اما نیروهای مجاهد در جهان اسلام، با فرماندهی فرمانده رشید، میدانی، شجاع و رزمنده چهل ساله، شهید حاج قاسم سلیمانی، در سوریه حضور پیدا کردند و اشغالگری سوریه هم ختم شد.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: نیروهای اشغالگر همچنین بخش بزرگی از کشور عراق را اشغال کردند اما آن هم به شکست انجامید و امروز فرصتی است تا نشان داده شود آرمان های فلسطینی زنده است و مردم این سرزمین با انگیزه از آرمان ها دفاع می کنند.

وی تاکید کرد: امروز با افتخار حرکت بزرگ مقاومت در میدان های مختلف پیروزی و حماسه خلق می کند و فلسطین قوی و رژیم غاصب اشغالگر صهیونیستی ضعیف شده است.

جبهه مقاومت قوی تر از گذشته

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: امروز گروه های مقاومت از نظر کمیت و کیفیت، قوی تر از روزهای قبل هستند و پیروزهای آنان را یکی پس از دیگری می بینید.

وی افزود: فاصله جبهه مقاومت امروز با دیروز فاصله ای قابل توجه است و جبهه سنگ به جبهه موشک تبدیل شده؛ این پیروزی ها در جنگ های۳۳ روزه، هشت روزه و ۵۰ روزه همه در کارنامه جبهه مقاومت پیروزی نوشته شده و اسرائیل شکست خورده است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: جبهه اسلامی با قدرت و قاطعیت تحت زعامت رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلام، هر روز پیروزی را نصیب مردم می کند و در شرایطی قرار داریم که آهنگ صلح و امنیت با نگاه به جمهوری اسلامی در دنیا رقم می خورد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: باید از کسانی که در روزهای اخیر و در بحث حجاب و عفاف و آنچه قانونی است به آن جامه عمل پوشاندند و عزم خود را جزم کردند تا قانون را در این بخش جدی بگیرند، بویژه نیروی های فداکار فراجا تشکر کنیم.

حجت الاسلام علیدادی ادامه داد: همچنین از جریان متدین و حزب اللهی که هوشمندانه با موضوع حجاب برخورد کرده و هماهنگ با قانون و به آنچه که باید عملیاتی شود، عمل می کنند، نیز قدردانی می کنم.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ارتشی خدوم، غیور، مسلط و مبارز با فرماندهی عالی رتبه و بی نظیر فرماندهی کل قواست که در ماموریت های خود آماده و با وسواس به وظیفه عمل می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha