چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024

حوزه / در آیین پایانی جشنواره شعر قرآنی که شب گذشته ۲۵ فروردین در نمایشگاه بین المللی و قرآن برگزار شد سید علی موسوی گرمارودی و علیرضا غزوه تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عصر روز گذشته ۲۵ فروردین در آخرین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن، آیین اختتامیه جشنواره شعر قرآنی «جایزه ادبی حافظ» با حضور غلامعلی حداد عادل برگزار شد. در این جلسه شاعرانی چون؛ علیرضا قزوه، محمد علی مودب، میلاد عرفان‌پور، علی مقدم، علیرضا محمد علی بیگی، علی حسنی، آرش پور علی زاده و سید علی موسوی گرمارودی حضور داشتند.

در آغاز این برنامه شاعران اشعاری با مضامین قرآنی خواندن سپس غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب در سخنانی تصریح کرد: امروز آیین پایانی جشنواره ای برگزار می‌شود که شاعرانش، اشعارشان بوی قرآن می دهد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد ادبیاتی هستیم که از انقلاب وام میگیرد. شعر از آن جهت که امری انسانی و اجتماعی است تحول پذیر نیز می باشد این تحول ناشی از اتفاقات اجتماعی است. این ویژگی در همه بخش‌های تاریخ وجود داشت برای همین در صدر اسلام، شعر جاهلی با شعر بعد از ظهور اسلام متفاوت است.

حدادعادل ادامه داد: با وقوع انقلاب اسلامی ارزش ها در شعر جابجا شد بعد از انقلاب، خداوند و معنویت گفتمان شعر را شکل داد حتی اشعار عاشقانه بعد از انقلاب نیز با گذشت زمان تفاوت پیدا کردند.

وی بیان کرد: قرآن بالاترین جهان بینی اسلامی است. همیشه قرآن در طول تاریخ الهام‌بخش شاعران بزرگ بوده است. برای مثال به مولانا و حافظ اشاره می‌کنم که بسیار زیاد از قرآن در اشعارشان بهره بردند.

وی در انتهای سخنانش تأکید کرد: انسان با تمسک به قرآن از مشکلات رهایی می‌یابد قرآن راز و رمز سعادت بشر را در دل خود جا دارد و همیشه می توان از آن بهره برد.

بعد از سخنان حداد عادل از دو پیشکسوت شاعر سید علی موسوی گرمارودی و علیرضا قزوه تجلیل به عمل آمد. همچنین غلامرضا کافی و علی مقدم برگزیدگان این دوره از جشنواره انتخاب شدند. در ضمن هیئت داوران؛ علیرضا محمد علی بیگی، فاطمه عارف نژاد، علی حسنی و آرش پور علیزاده را شایسته تقدیر دانستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha