سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
زاهددوست

حوزه/ امام جمعه خورموج با بیان اینکه حفظ هویت علمی، دینی و انقلابی دانشگاه همواره از دغدغه‌های رهبری است، گفت: دشمن از وجود دانشگاهی با هویت دینی و انقلابی نگران است و همواره تلاش می‌کند تا دانشگاه را از هویت دینی و انقلابی تهی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌جمعه خورموج امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به پیش رو بودن دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی امام راحل(ره)، اظهار داشت: سپاه، بازوی انقلاب اسلامی در برابر تهدیدهای دشمنان ملت و نظام اسلامی است، بنابراین این نهاد انقلابی، مسئولیت خطیر و سنگینی در پاسداری از انقلاب و دفاع از نظام و آرمان‌های بلند امام و شهدا را بر عهده دارد.

امام جمعه خورموج گفت: سپاه در همه ماموریت‌ها و وظایفی که بر عهده‌اش گذاشته شده کارنامه درخشانی در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی از خود به یادگار گذاشته است.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز واقعه شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس افزود: خداوند با طوفان شن آمریکا را خار و ذلیل کرد و این واقعه درس عبرتی برای آمریکای جنایتکار شد که هنوز بعد از گذشت چهل سال از آن واقعه مضطرب و پریشانند، البته آمریکا امروز هم گاهی ایران اسلامی را تهدید تو خالی می‌کند، اما همه می‌دانیم که آمریکای امروز دیگر یک نظام توخالی و پوشالی است و در مقابل ایران انقلابی بسیار قوی‌تر و قدرتمندتر شده و شن‌های طبس، به موشک‌های دوربرد تبدیل شده‌اند.

وی افزود: اگر آمریکا و اسرائیل نیت شومی علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در سر داشته باشند، نظامیان مخلص و جان بر کف و موشک‌های دوربرد ما بدون درنگ خار چشمشان خواهد شد و تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهند کرد.

امام جمعه خورموج به دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند «آرمان خواهی موتور پیشران حرکت است، امید سوخت این موتور است و اگر امید نباشد این موتور حرکت نمی‌کند، عقلانیت هم فرمان این موتور است که باید با عقلانیت فکر کنید و خردورزی کنید و پیش بروید».

وی با بیان اینکه حفظ هویت علمی، دینی و انقلابی دانشگاه همواره از دغدغه‌های رهبری بوده و هست، گفت: دشمن از وجود دانشگاهی با هویت دینی و انقلابی نگران است و همواره تلاش می‌کند تا دانشگاه ما را از هویت دینی و انقلابی تهی‌کند، لذا باید با هوشیاری، دانشجویان و مسئولین مانع اجرای نقشه شوم دشمن شوند.

حجت الاسلام زاهددوست ابراز کرد: در همه دیدارها، رهبر معظم انقلاب نقشه راه آن قشر را تبیین می‌فرمایند، دولت باید مجری منویات رهبری معظم انقلاب باشد و منویات ایشان را بررسی و اجرایی کنند، ظرفیت دانشگاه می‌تواند به عنوان یک اتاق فکر به دولت کمک کند و اساتید و دانشجویان باید راجع به مسائل مهم کشور مطالعه و فکر کنند و در راستای کمک به دولت و کشور و برای حل آن مشکلات راهکار ارائه دهند.

حجت الاسلام زاهددوست با تقدیر از مردم جهت شرکت حماسی و با شکوه در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: به‌حمدلله شاهد نمایش پرصلابتی از هم‌افزایی و هماهنگی بین گروه‌های مقاومت بودیم که با حملات موشکی چندین‌باره خود، درهای جهنم را به روی صهیونیست‌ها باز کرد و تل آویو را در حلقه محاصره مقاومت گرفتار کرد و به دنیا ثابت شد که امروز مقاومت قدرتمندترین ائتلاف منطقه‌ای در روند تحولات است.

امام جمعه خورموج گفت: برای اولین بار، نخست وزیر اسرائیل ورود یهودیان به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان را ممنوع کرد که این نشان از ضعف و زبونی صهیونیست‌ها و قدرت و تاثیرگذاری روزافزون وحدت جریان مقاومت است.

وی در ادامه خواستار برطرف شدن موانع برداشت گندم کشاورزان شد و گفت: در شهرستان دشتی حدود ۴۱ هزار هکتار گندم دیم و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و مجموعا حدود ۴۶ هزار هکتار گندم کشت شده است، اما متاسفانه کشاورزان در همه مراحل کاشت، داشت و امروز هم در مرحله برداشت مشکلاتی دارند.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: سهمیه سوخت کمباین‌ها، کرایه حمل ماشین‌های حمل گندم از مزرعه تا محل خرید گندم و یک شیفت کار کردن سیلوهای محل خرید گندم و همچنین محدود بودن ظرفیت سیلوها از جمله مشکلات کشاورزان است که مجموعه جهاد کشاورزی و اداره غله استان باید این مشکلات را حل کنند، چرا باید سرمایه و زحمت و عرق ریختن چند ماهه یک محصول برای کشاورز باشد، اما طوری مدیریت کنیم که سود این محصول به جیب دلالان برود.

امام جمعه خورموج بیان کرد: در مسئله گندم که دولت خرید تضمینی دارد، دلیلی ندارد که جیب دلال پر شود و کشاورز هم متحمل ضرر شود، کمباین‌ها نرخ ثابت و مصوبی ندارند و اگر نرخ مصوب دارند چرا نظارت لازم انجام نمی‌شود؟ این‌ها مسائلی است که مسئولان امر باید دقت و مراقبت لازم را داشته باشند و نگذارند حق کشاورز زحمت کش پایمال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha