پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
طس

حوزه / امام جمعه کاشان، با انتقاد از سه برابر شدن اجاره مسکن و افزایش قیمت میوه در کاشان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر منحصر به عفاف و حجاب نیست، بلکه افزایش قیمت میوه و سه برابر شدن اجاره بهای منازل نیز مصداق امر به معروف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر منطقه کاشان که در حسینیه علی اکبر(ع) این شهر برگزار شد، به اثرات مثبت حضور برادران و خواهران آمر به معروف و ناهی از منکر این شهرستان در فضاهای گردشگری در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر با جدیت بیشتر این فریضه الهی را پیگیری کنند و از انجام رسالتی که به عهده دارند نا امید نشوند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه خواهران و برادران آمربه معروف و ناهی از منکر باید به کاری که انجام می‌دهند، افتخار کنند، گفت: شما می‌توانید، جبهه دشمن و ابلیس را مغلوب کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به اثرات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: امام علی(ع) در حکمت ۱۰۶ نهج البلاغه می‌فرمایند، مردم برای اصلاح دنیا چیزی از دین را ترک نمی‌گویند، جز آن که خدا آنان را به چیزی زیانبارتر دچار خواهد ساخت.

نماینده ولی فقیه در کاشان، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر منحصر به عفاف و حجاب نیست، بلکه افزایش قیمت میوه و سه برابر شدن اجاره بهای منازل نیز مصداق امر به معروف است.

امام جمعه کاشان، با انتقاد از سه برابر شدن اجاره مسکن و افزایش قیمت میوه در کاشان، اظهار کرد: فرماندار شهرستان کاشان با برگزاری جلسات و کمیسیون‌های مرتبط، تدابیر لازم را برای جلوگیری از افزایش اجاره بهای منازل و قیمت میوه اتخاذ نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد: گرچه برنامه‌ریزی برای رعایت مسائل شرعی توسط گردشگران خوب و لازم است، اما نباید از ادارات شهرستان نیز غافل شد.

امام جمعه کاشان به ناکافی بودن ابلاغات فرمانداری شهرستان کاشان به ادارات، پیرامون رعایت حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: معاون فرهنگی ستاد احیا، معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری و نماینده‌ای از دفتر امام جمعه برنامه ریزی لازم را برای برگزاری دوره‌های آموزشی در ادارات و موسسات آموزشی به صورت هفتگی برای پرسنل انجام دهند، ضمن اینکه فعالیت‌های انجام شده پیرامون حجاب و عفاف در ادارات نیز توسط مسئولین به ستاد احیا ارائه شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، همچنین بر لزوم برنامه ریزی در برخورد با افراد بدحجاب در کویرات تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه گزارش‌های خوبی پیرامون رعایت حجاب و عفاف در مناطق کویرات ارسال نمی‌شود، ضرورت دارد تا این مورد توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی باید زمینه تفریح و لذت حلال را برای جوانان فراهم کند، خاطرنشان کرد: لذت حلال می‌تواند، برای دانشجو، فراهم نمودن برنامه‌ای در راستای ازدواج آسان، جشنواره فرشتگان سپاه و جشنواره گل و گیاه باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه براساس روایات و احادیث دو سوم دین جوان با ازدواج کامل می‌شود، لذا روسا و نمایندگان رهبری در دانشگاه‌ها ازدواج دانشجویی را جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، گفت: گرچه فشار و انتقادات در این جلسه به اداره میراث فرهنگی بود، ولی باید بدانیم هر کس دیگری هم جای رئیس این اداره بود، این انتقادها وجود داشت.

وی، با بیان اینکه جایگاه اماکن تاریخی تحت نظر میراث مانند باغ فین و خانه‌های تاریخی با مدیریت و حرم حضرت معصومه (س) فرق می‌کند. یادآور شد: شرایط مراجعه کنندگان به اماکن مذهبی و تفریحی با یکدیگر متفاوت است، اما باید توجه کنیم که انضباط در محیط‌های تفریحی نیز مد نظر باشد.

انتهای پیام. /

انتقاد امام جمعه کاشان از سه برابر شدن اجاره مسکن

انتقاد امام جمعه کاشان از سه برابر شدن اجاره مسکن

انتقاد امام جمعه کاشان از سه برابر شدن اجاره مسکن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha