شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین عباس اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: در ایام نوروز و چه در ماه مبارک رمضان، موضوع جهاد تبیین از برنامه‌های اصلی مبغلین و مبلغات ما در فعالیت‌های کاریشان بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تبیین فعالیت‌های این اداره در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: درخصوص طرح آرامش بهاری که خوب طبیعتاً تا ۱۳ ماه فروردین بیشتر نبود منتهی امسال تقابلش با ماه مبارک رمضان موجب شد که هم بخشی از بحث آرامش بهاری در ماه مبارک رمضان واقع شود و یک بخش هم از طرح «ضیافت الهی» در نوروز قرار بگیرد، لذا الآن اگرچه ما بحث آرامش بهاریمان تمام شده اما بحث ضیافت الهیمان و خیمه‌های معرفت که مربوط به ماه مبارک رمضان بود تا پایان ماه مبارک در پارک علوی، حرم مطهر و امامزادگان درحال برگزاری بود.

وی ادامه داد: در هر یک از این طرح‌ها شاهد حضور روحانیون آموزش دیده بودیم که در پاسخگویی به شب‌هات، بیان احکام دینی تخصص لازم را داشتند.

حجت‌الاسلام اسکندری تصریح کرد: طرح‌های مناسبتی که در شهر مقدس قم برگزار می‌شود از حیث فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی تربیتی بسیار مدنظر است لذا در طول دوره‌های مختلف ما شاهد حضور و استقبال گسترده مجاوران و زائران هستیم.

وی با اشاره به برگزاری طرح «قرار دوازدهم» افزود: ما علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، بحث رسیدگی به امور فقرا و مستمندان و اهدای بسته‌های معیشتی را در قالب طرح «قرار دوازدهم» که خود یک طرح اجتماعی است را در طول ماه مبارک رمضان انجام داده‌ایم، البته این طرح به فراخور ایام در طول سال برگزار می‌شود.

عضو شورای اداری استان قم در بخش دیگری از گفت وگوی خود به موضوع «جهاد تبیین» و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی اداره کل اوقاف استان پرداخت و اظهار کرد: بحث جهاد تبیین را از وقتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند در دستور کار قرار داده‌ایم و جلسات و محافل متعددی را در امامزادگان و بقاع متبرکه استان با موضوع جهاد تبیین و ضرورت آن برگزار کرده‌ایم و این برنامه کماکان ادامه دارد و چیزی نیست که محدود به زمان باشد.

وی گفت: پیرامون موضوع جهاد تبیین به صورت اختصاصی خیمه‌ای را تحت عنوان «خیمه جهاد تبیین» در قالب طرح آرامش بهاری و چه در ایام ماه مبارک رمضان با حضور روحانیون و فضلای ممحض برگزار کردیم که در این خیمه اقشار مختلف مردم سوالاتی را مطرح و پاسخ کارشناسی و مناسب دریافت می‌کردند. این طرح خیمه جهاد تبیین ان شاءالله تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت، چرا که به گفته رهبر انقلاب بحث جهاد تبیین مقطعی نیست و بیان آن ضرورت دارد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha