شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم موسوی

حوزه/ کارشناس سنجش و پذیرش مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ از ۲۹ بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه‌مندان به تحصیل در علوم دینی و حوزوی می توانند در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در ۲۸ استان کشور اقدام به نام نویسی نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم کوثر موسوی، کارشناس سنجش و پذیرش مقطع عمومی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: تربیت بانوان طلبه عالم، مؤمن، متعهد، بصیر، انقلابی، وظیفه‌شناس و البته متخصص و کارآمد در عرصه های تبلیغ معارف ناب اسلامی و اجتهاد و نظریه پردازی در ساحت های مختلف علوم اسلامی و انسانی از جمله اهداف و رسالت های حوزه های علمیه خواهران است.

وی در رابطه با تحصیل علاقه مندان در حوزه های علمیه خواهران گفت: یکی از نکات مثبت و قابل توجه تحصیل در رشته های حوزه های علمیه این است که مدارک فارغ التحصیلی هر یک از سطوح حوزه، معادل مدارک هم پایه دانشگاهی می باشد و این موضوع سبب سهولت ادامه تحصیل داوطلبان است.

کارشناس سنجش و پذیرش مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه افزود: ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ از ۲۹ بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه‌مندان به تحصیل در علوم دینی و حوزوی می توانند در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در ۲۸ استان کشور اقدام به نام نویسی نمایند.

شرایط نام نویسی مقطع عمومی (سطح۲)

وی در رابطه با شرایط نام نویسی در مقطع عمومی(سطح۲) بیان داشت: دارندگان مدرک دوره اول متوسطه با حداکثر ۱۸ سال (متولدین سال ۱۳۸۴ به بعد) و حداقل معدل ۱۵ و دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر با حداکثر سن ۴۰ سال (متولدین سال ۱۳۶۲ به بعد) و حداقل معدل ۱۴ مدرک دیپلم، می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

خانم موسوی همچنین تصریح کرد: در مناطق غیربرخوردار برای داوطلبان دارای مدرک دیپلم و بالاتر حداقل معدل ۱۲ دیپلم هم بلامانع است و ضمناً تبصره هایی برای برخورداری از تخفیف در سن و یا معدل نیز در نظر گرفته شده و متقاضیان می توانند جهت اطلاع از این موارد به مدارس علمیه محل سکونت خود مراجعه کنند.

آشنایی با نظام تحصیلی مقطع عمومی حوزه های علمیه خواهران

وی با بیان اینکه به اولین مقطع از نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران مقطع عمومی گفته می‌شود، اظهار داشت: این مقطع با رویکرد آموزش معارف عمومی و به صورت پیوسته طراحی و ارائه می شود و به فارغ التحصیلان این مرحله، مدرک تحصیلی سطح ۲ که معادل کارشناسی می باشد، اعطاء و دو گروه ویژه دارندگان مدرک دیپلم و ویژه دارندگان مدرک دوره اول متوسطه برگزار می شود.

کارشناس سنجش و پذیرش مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران، آموزش در تمامی مدارس علمیه خواهران را مبتنی بر نظام نیمسالی واحدی عنوان کرد و افزود: هر سال تحصیلی شامل دو نیمسال و هرنیمسال ۱۶ هفته درسی و ۲ هفته امتحانات است، تعداد واحدها در مقطع عمومی ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر ۱۹۰ واحد درسی و طول مدت تحصیل بدون احتساب مرخصی ۵ تا ۷ سال است و تعداد واحد ها در مقطع عمومی ویژه دارندگان مدرک دوره اول متوسطه ۲۶۶ واحد درسی و طول مدت تحصیل بدون احتساب مرخصی ۷ تا ۹ سال است.

منابع و زمان آزمون ورودی مقطع عمومی(سطح۲)

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آزمون ورودی مقطع عمومی(سطح ۲) در تاریخ ۲۳ تیرماه سال جاری بصورت همزمان در مراکز آزمون سراسر کشور به‌ جز استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار خواهد شد.

خانم موسوی در خصوص معافیت از آزمون ورودی مقطع عمومی اظهار داشت: سه گروه معاف از آزمون کتبی هستند؛ حافظان کل قرآن کریم، نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه با ارائه مدرک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه یا سازمان تبلیغات اسلامی، برگزیدگان المپیادهای کشوری با ارائه گواهی معتبر، همچنین دارندگان مدرک دوره اول متوسطه (پایه نهم) با حداقل معدل کل ۱۸ و دارندگان مدرک دیپلم با حداقل معدل ۱۸ و همچنین دارندگان مدارک دانشگاهی با حداقل معدل ۱۷ از آزمون کتبی معاف هستند.

وی همچنین تصریح کرد: آزمون ورودی به صورت حضوری و رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود و منابع آزمون در دفتر چه پذیرش مشخص شده است و در صورت دریافت فایل دفترچه با کلیک بر روی عناوین، منابع آزمون دانلود می شود.

مصاحبه مقطع عمومی(سطح۲)

وی با اشاره به کیفیت محوری و به‌گزینی که لازمه ارتقای سطح علمی مدارس علمیه در مرحله مصاحبه داوطلبان است، گفت: مصاحبه ورودی به منظور سنجش صلاحیت های عمومی، استعداد علمی، علایق و انگیزه های داوطلبان انجام می شود و محورهای مصاحبه شامل اطلاعات دینی، ادبیات عربی، عمومی، اجتماعی و سیاسی است؛ ضمنا حضور در جلسه مصاحبه طبق زمان معین شده الزامی بوده و عدم حضور در موعد مقرر به منزله انصراف داوطلب تلقی می شود.

پذیرش اتباع غیرایرانی

وی در رابطه با پذیرش اتباع غیرایرانی نیز خاطرنشان کرد: اتباع غیرایرانی صرفاً به صورت روزانه و با دریافت مجوز از جامعة المصطفی(ص) العالمیه می توانند ثبت نام کنند؛ این گروه از داوطلبان باید گذرنامه معتبر انفرادی (گذرنامه خانوادگی مورد قبول نیست) و یا کارت معتبر آمایش داشته باشند و در این صورت می توانند در مراکز حوزوی ادامه تحصیل بدهند.

کارشناس سنجش و پذیرش مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه و نام نویسی به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه های خواهران به آدرس http://paziresh.whc.ir/ در بازه زمانی تعیین شده مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha