دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: وضعیت کنونی سودان (جنگ داخلی و تجزیه) نتیجه اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ در حوادث و تحولات اخیر سودان و درگیری‌های شرکای سابق که وجه مشترکشان خیانت و دلبستگی به دشمن است، درس‌ها و عبرت‌های فراوان نهفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته در چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دشمن پس از شکست در اغتشاشات سال گذشته اکنون تمرکز خود را بر تحریک گسل‌های درون حاکمیتی و ایجاد تفرقه و اختلاف بین قوا، مردم با هم و بین مردم با مسئولان گذاشته است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید سعید فطر راهبرد همدلی و همکاری و هم‌افزایی از یک سو و تمرکز برحل مسأله و اجتناب از حاشیه‌سازی از دیگر سو، اشاره کردند.

امام جمعه چهاربرج تاکید کرد: راهبردهای رهبری در سه سطح سران قوا و قوای سه گانه و دستگاه‌ها، مسئولان استانی و شهرستانی و در سطح عمومی و ملی و همگانی قابل مطالبه بوده و طبیعی است که نقش الگویی را مسئولان برعهده دارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر لزوم تمرکز بر حل مسائل و پرهیز از مشغول شدن به حاشیه ها تاکید کردند، لذا لازم است مسئولان از توجه به حاشیه که گاهی از روی غفلت و یا انگیزه های مختلف ایجاد می شود، پرهیز نمایند.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: این دوره شورا هم تمام خواهد شد و لذا به تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری از شوراها می خواهیم تا اختلاف ها و حاشیه ها را به نفع مردم کنار گذاشته و در این مدت باقی مانده با همدلی و هم افزایی به حل مسائل شهر چهاربرج متمرکز شده و خود را به حواشی مشغول نکنند.

وی اضافه کرد: مسئولان باید به مسائل اساسی شهرستان و شهر متمرکز شده و از مطالب و حرکاتی که دامنه اختلافات را زیاد می کند، پرهیز کنند.

امام جمعه چهاربرج در ادامه گفت: شهید مطهری در حقیقت شهید جهاد تبیین هستند چراکه هنرمندانه به بازتعریف مفاهیم اسلامی پرداخت و در قالب سخنرانی، یادداشت، کتاب و مصاحبه، مطالب بسیار ارزشمند و کم‌نظیری را برای جبهه انقلاب به ارث گذاشت.

وی افزود: بخش مهمی از این میراث ارزشمند به مسائلی باز می‌گردد که می‌توان آن‌ها را دغدغه‌های شهید مطهری دانست که عبارت است از استقلال فرهنگی و مکتبی، آزاداندیشی و تداوم نقش‌آفرینی «روحانیت» و جایگزین نشدن آن با جریان روشنفکری که در این زمینه ها مباحث مختلفی را بیان می کنند.

حجت الاسلام جلالی اظهار کرد: ناوشکن سنگین آمریکایی تلاش داشت تا برخلاف قوانین حقوق دریایی بین‌الملل، هنگام عبور از نزدیکی کشورمان با مخفی‌کاری و پنهان‌شدن از چشم نیروی دریایی ایران به مسیر خود ادامه دهد که توسط زیردریایی تمام ایرانی فاتح رصد شد و با انجام مانورهای ایذایی آن را مجبور به آمدن به سطح آب کرد که این خود خبر دیگری در ارتباط با شکست و زبونی دشمن است .

وی عنوان کرد: نقره داغ کردن دشمنان در یک جنگ الکترونیک از دیگر افتخار آفرینی ها غیورمردان ارتشی و سپاهی ایران عزیز است.

امام جمعه چهاربرج خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی سودان (جنگ داخلی و تجزیه) نتیجه اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ در حوادث و تحولات اخیر سودان و درگیری‌های شرکای سابق که وجه مشترکشان خیانت و دلبستگی به دشمن است، درس‌ها و عبرت‌های فراوان نهفته است.

وی در پایان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی یکی از بازیگرانی است که مهم‌ترین نقش را در تجزیه سودان و شرایط فعلی دارد. حوادث اخیر در سودان بار دیگر نشان می‌دهد که اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی مساوی است با جنگ داخلی و تجزیه.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha